Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
L'assignatura Estructura de Mercats tracta d'aprofundir en l'estudi dels elements conceptuals i eines d'anàlisi econòmica necessàries per a abordar l'estudi del turisme com a activitat econòmica, incidint a més en la importància de l'aplicació dels conceptes econòmics a les particularitats del sector de turisme. Es pretén aproximar l'alumne al coneixement de la realitat econòmica del sector turístic, mitjançant l'aplicació de les tècniques d'anàlisi econòmica aplicada a l'estudi de l'estructura del mercat turístic, la seua evolució, les variables que la determinen i els processos econòmics que hi operen, des d'aspectes institucionals i empresarials fins a la interrelació entre el turisme i la resta de sectors econòmics o amb l'entorn físic en el qual es desenvolupa, de manera que els futurs professionals siguen capaços d'interpretar els esdeveniments econòmics del seu entorn i prendre decisions raonades i fonamentades.
Competències generals de la UA (CGUA)
Competències específiques (CE)
Cercar, recopilar, manejar i extraure conclusions de la informació econòmica per a l'anàlisi del sector (CE5)
Valorar la dimensió econòmica del turisme a diferents escales i analitzar-ne la interrelació (CE2 i CE3)
Manejar les variables que determinen l'oferta de serveis turístics i l'organització dels mercats turístics (CE2)
Identificar la demanda dels mercats turístics, la seua evolució i principals característiques econòmiques (CE2)
Analitzar els mercats turístics i els canvis produïts per variacions en les variables que n’afecten la demanda i/o l’oferta. (CE2 i CE3)
Analitzar les principals variables que afecten la competitivitat de les destinacions turístiques i el paper que hi exerceix el sector públic i les inversions en turisme (CE2 i CE8)
Valorar el potencial de desenvolupament econòmic del creixement turístic i també ser capaç de relacionar desenvolupament econòmic i sostenibilitat (CE2, CE8)
Identificar l'estructura del mercat turístic espanyol, els seus desafiaments, reptes i oportunitats i el paper que exerceix en l'estructura econòmica nacional (CE23)
Manejar amb habilitat les TIC per a trobar informació sobre el sector turístic (CE24 i CGUA2)
j) Expressar opinions raonades, exposar idees, consensuar i debatre (CGUA3)