Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
L’assignatura té com a objectiu introduir l’alumne en els conceptes fonamentals de l’economia, i també facilitar-li instruments primaris d’anàlisi que li permeten analitzar l’entorn que envolta les empreses i l’activitat del sector turístic i, d’aquesta manera, poder preveure certes tendències futures i ser capaç de prendre les decisions més apropiades a partir de la informació econòmica necessària amb l’ajuda proporcionada per bases de dades i els programes informàtics apropiats per a analitzar-la.
De la mateixa manera, es proporcionen a l’alumne els fonaments necessaris per a començar a dur a terme avaluacions de potencials destinacions o recursos turístics, anàlisis prospectives per a l’explotació d’àrees amb un determinat potencial turístic, així com anàlisi d’impactes econòmics generats per l’activitat turística. A més, proporciona les nocions fonamentals que seran utilitzades en l’assignatura Estructura de Mercats de segon curs, atès que el programa de continguts hi està totalment coordinat.
Inicialment, l’assignatura comença amb una introducció en què es comenta a l’alumne quins són els objectius genèrics de l’economia, les principals tendències de pensament que expliquen l’actual configuració del mapa econòmic actual i la interrelació existent entre els diferents agents.
El segon bloc es refereix a la microeconomia. S’hi analitzen les característiques de les diferents estructures de mercat que poden trobar-se en la realitat, així com el comportament de les empreses i consumidors.
Finalment, el tercer bloc es dedica a la macroeconomia. S’hi estudia tot allò referit a la comptabilitat nacional, la interrelació entre les diferents variables macroeconòmiques, així com els diferents tipus de polítiques econòmiques que poden ser implementades per a corregir desequilibris no volguts del sistema i el seu efecte sobre el sector del turisme tant a escala nacional com internacional.
Competències generals de la UA (CGUA)
Competències específiques (CE)
1. Conèixer la importància del turisme dins de l’estructura econòmica nacional i internacional (CE1, CE2, CGUA3).
2. Entendre les característiques i funcionament dels diferents tipus de mercats (CE1, CE2, CGUA3).
3. Localitzar i comprendre informació de caràcter econòmic amb la finalitat d’analitzar conjuntures, preveure tendències, detectar oportunitats, prendre decisions i establir estratègies empresarials dins d’un context macroeconòmic (CE23, CE24, CGUA2).
4. Conèixer mètodes quantitatius bàsics per a extraure informació rellevant tant de variables macroeconòmiques com de sistemes i procediments comptables i financers (CE23, CE24, CGUA2).