Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2020-21
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
Actividades formativas en 6 créditos ECTS, de los cuales el 40 % (2,4 ETCS) son presenciales conforme a la siguiente distribución: 1,8 ECTS de Teoría, que se dedican al aprendizaje de los contenidos teóricos fundamentales a partir de la impartición de la lección magistral pero también participativa; y 0,6 ECTS de la parte práctica, que se dedicarán a la resolución de problemas basados en situaciones reales relacionadas con las materias tratadas en clase.
De los 10 puntos que pueden obtenerse en la asignatura, 4 puntos es el máximo atribuible al trabajo escrito de parafraseado académico; 5 puntos es el máximo atribuible al examen (independientemente de la convocatoria), y 1 punto es el máximo atribuible por asistencia y participación en clase. Se aprueba la asignatura una vez obtenidos 5 puntos o más. El alumno podrá presentarse a todas las pruebas objetivas (exámenes, trabajos escritos, etc.) que se realicen durante el curso académico de su matrícula: la mejor nota obtenida en cada uno de los tres segmentos de calificación (examen, trabajo escrito, asistencia y participación en clase) será la que computará para realizar la media de la calificación final constitutiva del Acta oficial.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques de formació disciplinària (saber)
- CES1 : Anàlisi dels principals conceptes i generalitzacions sobre la societat humana i els seus processos.
- CES2 : Anàlisi dels principals trets del sistema històric modern (estructura) i de les transformacions i evolució de les societats contemporànies.
- CES3 : Coneixement i domini de la metodologia de les ciències socials, dels seus instruments estadístics, dels mètodes i tècniques bàsiques i avançades, quantitatives i qualitatives, d'investigació social.
Competències específiques de formació professional (saber fer)
- CEH3 : Capacitats en la planificació, disseny i execució de projectes d'intervenció social i polítiques públiques orientades a l'abordatge de problemes socials.
Competències transversals
- CT1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CT3 : Reconeixement de la diversitat i capacitació per a la interculturalitat.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer, comprendre i analitzar científicament l'origen i l'evolució de les diferents manifestacions de les teories i les formes polítiques contemporànies.
- Conèixer, comprendre i analitzar comparativament els diferents models i experiències concretes fruit de les diferents teories i formes polítiques contemporànies.
- Elaboració de models teòrics i pràctics de teories i formes polítiques contemporànies.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
- Conocer, comprender y analizar científicamente el origen y la evolución de las distintas manifestaciones de las teorías y las formas políticas contemporáneas.
- Conocer, comprender y analizar comparativamente las distintas teorías y formas políticas contemporáneas.
- Adquirir las indispensables herramientas de análisis politológico desde la ponderación objetiva de hechos y expectativas.
- Desarrollar el sentido crítico democrático que facilite la comprensión de una realidad plural siempre en crecimiento y mudable.
- La comprensión de realidades sociopolíticas complejas.
;