Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

La asignatura Fotografía Publicitaria forma parte del módulo 9, “Conocimientos y técnicas aplicados a la comunicación publicitaria”, del Grado de Publicidad y Relaciones Públicas, y esencialmente consiste en el estudio y análisis de la fotografía con fines publicitarios, así como en el conocimiento de sus distintas aplicaciones, tipos y estilos. En este sentido, esta asignatura se configura como una introducción al uso de los recursos y las técnicas utilizadas para su elaboración de imágenes fotográficas de carácter publicitario.

Para el adecuado desarrollo de contenidos teóricos-prácticos de la asignatura y el logro de los objetivos docentes establecidos para esta materia, el alumno cuenta con la formación y capacidades adquiridas en una serie de asignaturas que ha ido cursando sucesivamente en los cursos precedentes. En primer curso, la asignatura de formación básica Comunicación y Medios Audiovisuales donde se ha abordado el estudio y capacitación en el análisis y la expresión de formas, contenidos y medios de comunicación audiovisuales; en segundo, Técnicas de Comunicación Audiovisual que introduce al alumno en el ámbito de los medios audiovisuales desde la perspectiva de las herramientas, las técnicas y los procedimientos implicados en los procesos de comunicación e información audiovisual; y en tercero Teoría de la Imagen Aplicada a la Publicidad, asignatura en la que se capacita al alumno en el conocimiento básico de los elementos morfológicos, dinámicos y escalares que componen la estructura formal de la imagen publicitaria, así como de los principios compositivos que rigen su sintaxis y significación plástica.

BIBLIOGRAFÍA

Bavister, S. (2001). Técnicas de iluminación: bodegones.

Child, J. (2010). La iluminación en la fotografía: técnicas esenciales.

Davis, H. (2011). Fotografía creativa en blanco y negro.

Eguizábal, R. (2001). Fotografía publicitaria.

Fier, B. (2010). La composición en la fotografía.

Gardner, M. (2005). Manual básico de la fotografía al aire libre.

Gómez, E. (2012). Guía para conocer las cámaras de fotografía digital: desde los consejos prácticos al análisis técnico avanzado, incluyendo de forma sencilla sus fundamentos de óptica.

Hedgecoe, J. (2003). Cómo hacer buenas fotografías.

Kinghorn, J. (2006). Fotografía digital avanzada.

Long, B. (2015). El gran libro de la fotografía digital.

Martín, J. (2012). Prácticas artísticas e Internet en la época de las redes sociales.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES24 : Estudi de les estratègies i processos encaminats a la creació, producció i realització de missatges publicitaris en els diferents suports i mitjans de comunicació.
  • CES34 : Coneixements teoricopràctics de la producció i realització en mitjans impresos, audiovisuals i hipermèdia.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE35 : Capacitat i habilitat per a donar forma creativa al missatge.
  • CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
  • CE55 : Habilitats per a desenvolupar la fotografia publicitària.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
  • Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
  • Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
  • Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions pròpies.
  • Planificar i desenvolupar accions innovadores tant en l'àmbit de coneixement propi com en la vida quotidiana.
  • Conèixer i valorar les principals aplicacions, els tipus i les especialitats de fotografia publicitària: moda, arquitectura i interiorisme, natures mortes, automoció, alimentació, catàlegs i altres.
  • Conèixer, analitzar i valorar els processos i codis implicats en l'elaboració de missatges destinats als principals tipus i especialitats de fotografia publicitària.
  • Conèixer, analitzar i valorar les tendències i fórmules expressives, passades i presents, emprades en els missatges desenvolupats en fotografia publicitària.
  • Conèixer, interpretar i valorar els projectes creatius destinats a fotografia publicitària.
  • Analitzar i valorar la relació entre els missatges i les possibilitats i limitacions tècniques en fotografia publicitària.
  • Conèixer i valorar les característiques dels diversos suports finals en fotografia publicitària: premsa, catàlegs, exterior i web.
  • Conèixer i valorar els principals equips analògics i digitals de presa d'imatge fotogràfica.
  • Conèixer i valorar els diversos suports i formats analògics i digitals utilitzats en fotografia.
  • Conèixer i valorar els principals equips d'il·luminació utilitzats en fotografia.
  • Conèixer i aplicar, quant a aspectes tècnics, els processos bàsics de presa fotogràfica.
  • Conèixer i aplicar, quant a aspectes tècnics, els processos bàsics d'il·luminació fotogràfica.
  • Conèixer i aplicar, quant a aspectes tècnics, els processos bàsics de tractament digital de la imatge fotogràfica.
  • Analitzar i valorar les fórmules i els models expressius dominants en fotografia publicitària.
  • Analitzar i valorar fórmules i models expressius innovadors en fotografia publicitària.
  • Conèixer i aplicar fórmules creatives per a resoldre problemes relacionats amb la fotografia publicitària.
  • Interpretar, valorar i aplicar els aspectes creatius dels missatges desenvolupats per a fotografia publicitària.
  • Reconèixer i valorar els trets estètics i els diversos estils en fotografia publicitària.
  • Conèixer i aplicar, quant als aspectes expressius, els processos bàsics de la presa fotogràfica.
  • Conèixer i aplicar, quant als aspectes expressius, els processos bàsics d'il·luminació fotogràfica.
  • Conèixer i aplicar, quant als aspectes expressius, els processos bàsics de tractament digital de la imatge fotogràfica.
  • Interpretar i valorar les necessitats tècniques generals d'un projecte o encàrrec destinat a fotografia publicitària.
  • Conèixer i aplicar els processos bàsics de presa fotogràfica, en els aspectes tècnics i expressius, especialment els referits a la fotografia publicitària.
  • Analitzar i desenvolupar treballs de composició fotogràfica amb models humans, natures mortes, arquitectura i interiorisme, exteriors i paisatges.
  • Conèixer i aplicar els processos bàsics d'il·luminació, en els aspectes tècnics i expressius, especialment els referits a la fotografia publicitària.
  • Conèixer i aplicar els processos bàsics de tractament digital de la imatge fotogràfica, en els aspectes tècnics i expressius, especialment els referits a la fotografia publicitària.
  • Reconèixer i valorar les implicacions tècniques i expressives per a la realització de fotografia publicitària que es deriven dels diversos suports finals: premsa, catàlegs, exterior i web.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

Objetivos que figuran en la ficha de la asignatura:

-Conocer y usar adecuadamente los recursos que posibiliten las nuevas tecnologías de la información y la comunicación.

-Emprender acciones y tomar decisiones a partir de los conocimientos teóricos adquiridos.

-Decidir, de manera integral y crítica, entre diferentes opciones.

-Adquirir e implementar estrategias de colaboración y habilidades que favorezcan el trabajo cooperativo reconociendo las aportaciones de otros ámbitos del saber como factor enriquecedor del ejercicio profesional.

-Emitir juicios y posicionarse críticamente ante las diversas situaciones vitales y profesionales, sin omitir la consideración crítica acerca de las acciones y opiniones de uno mismo.

-Planificar y desarrollar acciones innovadoras tanto en su ámbito de conocimiento como en la vida cotidiana.

-Conocer y valorar las principales aplicaciones, tipos y especialidades de fotografía publicitaria: moda, arquitectura e interiorismo, bodegones, automoción, alimentación, catálogos y otros. 

-Conocer, analizar y valorar los distintos procesos y códigos implicados en la elaboración de mensajes destinados a los principales tipos y especialidades de fotografía publicitaria.

-Conocer, analizar y valorar las tendencias y fórmulas expresivas, pasadas y presentes, empleadas en los mensajes desarrollados en fotografía publicitaria.

-Conocer, interpretar y valorar los proyectos creativos destinados a fotografía publicitaria.

-Analizar y valorar la relación entre los mensajes y las posibilidades y limitaciones técnicas en fotografía publicitaria.

-Conocer y valorar las características de los distintos soportes finales en fotografía publicitaria: prensa, catálogos, exterior y web.

-Conocer y valorar los principales equipos analógicos y digitales de toma de imagen fotográfica.

-Conocer y valorar los distintos soportes y formatos analógicos y digitales utilizados en fotografía.

-Conocer y valorar los principales equipos de iluminación utilizados en fotografía.

-Conocer y aplicar los procesos básicos de toma fotográfica en sus aspectos técnicos.

-Conocer y aplicar los procesos básicos de iluminación fotográfica en sus aspectos técnicos.

-Conocer y aplicar los procesos básicos de tratamiento digital de la imagen fotográfica en sus aspectos técnicos.

-Analizar y valorar las fórmulas y modelos expresivos dominantes en fotografía publicitaria.

 

 

;

Dades generals

Codi: 22543
Professor/a responsable:
MIRA PASTOR, ENRIC
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,90
Crèdits pràctics: 1,50
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 1,5
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix