Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències transversals
- CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
- CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
- CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències Específiques
- CE1 : Conèixer els fonaments bàsics de la gestió i administració d'una empresa o organització petita, mitjana o gran, comprenent-ne la ubicació competitiva i institucional i identificant-ne les fortaleses i debilitats.
- CE10 : Comprendre les principals teories de l'organització empresarial i ser capaç de desenvolupar coneixements i habilitats en la direcció d'operacions empresarials.
- CE11 : Comprendre el procés de direcció estratègica de l'empresa.
- CE12 : Conèixer i aplicar diversos instruments tècnics d'anàlisi econòmica, per a estudiar l'empresa i l'entorn.
- CE13 : Ser capaç d'aplicar les eines matemàtiques, estadístiques i economètriques adequades per a analitzar l'empresa i l'entorn, a partir de dades econòmiques i empresarials interessants.
- CE14 : Tenir coneixements bàsics de l'ordenament jurídic que regeix les transaccions comercials i la seua tributació, la protecció dels consumidors o usuaris, el funcionament dels mercats de béns i serveis i la regulació del sector comercial.
- CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.
- CE16 : Mostrar capacitat per a dissenyar plans integrals de màrqueting i desenvolupar els productes, els preus, la comunicació i la distribució en el marc d'una gestió basada en criteris ètics i de responsabilitat social.
- CE17 : Mostrar capacitat per a recollir i interpretar informació, formular hipòtesis, assessorar i resoldre problemes en l'àmbit de l'anàlisi dels mercats, seguint el mètode científic i aplicant els enfocaments analítics, els instruments matemàtics, els mètodes estadístics i les tècniques de previsió.
- CE18 : Ser capaç de dissenyar i desenvolupar iniciatives de màrqueting en la comunicació des d'una perspectiva integral.
- CE19 : Ser capaç de planificar decisions de distribució comercial i gestió del producte en el canal de distribució.
- CE2 : Comprendre, des de la gestió, la manera d'integrar les àrees funcionals d'una empresa o organització petita, mitjana o gran.
- CE20 : Ser capaç d'analitzar les diverses polítiques de fixació de preus.
- CE21 : Conèixer els principis i aspectes clau que intervenen en la planificació de decisions de vendes al client i en la direcció d'equips comercials.
- CE22 : Comprendre els factors que intervenen en la presa de decisions de màrqueting en l'àmbit social, públic, digital, en els serveis i en la recerca de l'opinió pública.
- CE3 : Entendre l'entorn socioeconòmic, tecnològic, cultural i institucional i les polítiques sectorials, a més de l'impacte en les relacions comercials i financeres i el comportament psicosocial dels clients.
- CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.
- CE5 : Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa.
- CE6 : Entendre les institucions econòmiques com el resultat i l'aplicació de representacions teòriques o formals sobre el funcionament de l'economia.
- CE7 : Ser capaç d'aplicar els coneixements de màrqueting i les tècniques de recerca comercial, qualitatives o matemàtiques, estadístiques i economètriques, en la definició de solucions de negoci.
- CE8 : Analitzar els estats comptables de clients, proveïdors, socis comercials o competidors, a més de calcular els costos de productes i interpretar-los per a controlar la gestió.
- CE9 : Entendre el funcionament dels mercats financers nacionals i internacionals i ser capaç de determinar les necessitats financeres de l'empresa, especialment en l'àrea de màrqueting.
Competències bàsiques i generals:>>Generals
- CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
- CG10 : Adquirir coneixements bàsics en economia general, economia de l'empresa i direcció de màrqueting, a més de comprendre els aspectes teòrics i pràctics i la metodologia de treball.
- CG11 : Saber comunicar, de manera clara i precisa, els coneixements, les metodologies, les idees, els problemes i les solucions en relació amb el màrqueting estratègic, la transformació de l'entorn i les perspectives dels mercats.
- CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
- CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
- CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
- CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
- CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
- CG7 : Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i el respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
- CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
- CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Experimentar les dificultats del treball pràctic, enfrontant-se a les limitacions reals del procés de recerca i la producció de resultats.
- Capacitat per a planificar, elaborar i exposar un projecte.
- Capacitat per a localitzar la informació necessària per a fer un projecte, analitzar-la amb un esquema analític adequat i formular respostes al problema plantejat.
- Consecució d'un conjunt de resultats específics de l'aprenentatge, determinats per l'àmbit d'anàlisi del treball de finalització de grau.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Sense dades
Dades generals
Codi:
21544
Professor/a responsable:
Calderon Martínez, Aurora
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,00
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
5,40
Departaments amb docència
-
Dep.:
ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,07 -
Dep.:
FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,06 -
Dep.:
ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
Àrea: ECONOMIA APLICADA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,06 -
Dep.:
ECONOMIA APLICADA I POLÍTICA ECONÒMICA
Àrea: ECONOMIA APLICADA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,06 -
Dep.:
COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,07 -
Dep.:
SOCIOLOGIA II
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,07 -
Dep.:
SOCIOLOGIA I
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,07 -
Dep.:
MARKETING
Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,07
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
ECONOMIA FINANCERA I COMPTABILITAT
Àrea: ECONOMIA FINANCERA I COMPTABILITAT
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,07
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MÀRQUETING
Tipus d'assignatura: TREBALL FINAL DE GRAU (Curs: 4)