Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

El curs està dirigit a persones interessades a obtenir una formació universitària especialitzada en l'àmbit de la gestió comercial i la direcció de vendes. En concret, el curs es dirigeix a persones que compten amb experiència professional en l'àmbit del màrqueting o la venda.

Donat el caràcter especialitzat dels estudis, el curs també està dirigit a alumnes amb estudis universitaris en Administració i Direcció d'Empreses, Economia, Enginyeria, Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual, Dret, Sociologia, Ciències Empresarials, Turisme i, en general, aquelles titulacions de naturalesa similar.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

Proporcionar als alumnes les habilitats necessàries per a desenvolupar la seua carrera professional en la direcció comercial i la direcció de vendes.


En l'àmbit de la Direcció Comercial i Equips de Venda, l'objectiu és proporcionar als estudiants una formació pràctica i una visió de conjunt de la gestió i organització del Departament Comercial i de l'organització i coordinació de l'equip de vendes de l'empresa. És important la planificació i presa de decisions des d'aquest departament, per al correcte funcionament de totes les àrees implicades i detectar els punts forts i febles de l'equip comercial per a potenciar el seu lideratge.


En el camp de la Gestió Comercial, l'objectiu és proporcionar als estudiants els aspectes fonamentals de la gestió comercial i de la gestió economicofinancera d'una empresa. El Departament Comercial necessita, per a aconseguir la seua eficiència, una visió global de l'estructura d'ingressos i costos empresarials.


En l'àmbit de les Tècniques de Venda, l'objectiu és proporcionar als estudiants les tècniques i habilitats comercials que tota força de vendes ha de tenir per al seu èxit professional. És necessari aprofundir i conèixer adequadament les característiques de les etapes o fases de la venda per a poder aplicar les tècniques de venda correctes.


En el camp de la Fidelització de Clients, l'objectiu és proporcionar als estudiants els aspectes fonamentals de la gestió dels clients. En l'actualitat, és important conèixer qui són els nostres clients i quant ens compren, per a la millor presa de decisions empresarials. En aquest sentit, el desenvolupament de pràctiques de fidelització es basa en una relació de mútua confiança i respecte, la qual cosa implica una autorització tàcita perquè l'empresa capte, emmagatzeme i processe la informació personal del client, sempre que aquesta siga utilitzada per a millorar la proposta de valor de l'empresa cap a aquest client.

 

 

Dades generals

Codi: 20230055
Professor/a responsable:
TORMO DOMINGUEZ, JUANA
Crèdits ECTS: 18,00
Crèdits teòrics: 18,00
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 0,00

Departaments amb docència

  • Dep.: ADM. ESCOLA DE NEGOCIS (FGUA)
    Àrea: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA))
    Crèdits teòrics: 18
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix