Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
Psicologia de la Instrucció és una assignatura que forma part del mòdul de formació bàsica "Aprendizaje i Desenvolupament de la Personalidad", del Pla d'Estudis del Grau de Mestre en Educació Primària. Esta assignatura s'impartix en el segon curs, després que s'haja cursat l'assignatura Psicologia de l'Educació, pertanyent al mateix mòdul i els continguts del qual convé dominar per a abordar amb èxit la present assignatura. Els continguts de la Psicologia de la Instrucció se centren a analitzar els processos cognitius implicats en l'aprenentatge dels coneixements escolars com la lectura, l'escriptura, les matemàtiques i les ciències experimentals i socials, així com els procediments instruccionals més comuns empleats en el procés d'ensenyament-aprenentatge.
Competències generals del títol (CG)
Competències específiques (CE)
1. Conéixer el marc teòric i epistemològic de l'assignatura com a disciplina pont entre les teories de l'ensenyament i de l'aprenentatge.
2. Aprofundir en l'anàlisi dels processos d'aprenentatge i l'estructura dels continguts de l'ensenyament.
3. Conéixer i valorar el paper de l'aprenent en la construcció i transformació del coneixement.
4. Conéixer els processos d'adquisició dels coneixements escolars: lectura, escriptura, comprensió lectora, matemàtiques i ciències.
5. Conéixer i dissenyar procediments d'instrucció per a l'ensenyament de conceptes, procediments, habilitats i estratègies generals de pensament en el context de l'aprenentatge escolar.
6. Desenvolupar un pensament crític sobre l'aplicació del coneixement educatiu per a la pràctica professional.
7. Desenvolupar habilitats de treball en grup i presentació oral de treballs.
8. Valorar el treball cooperatiu com a mitjà de desenvolupament personal i professional.
9. Desenvolupar actituds i conducta concordes amb l'ètica professional del docent.