Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
L'ensenyament de qualsevol coneixement suposa un esforç contínuo per actualitzar tant els mètodes didàctics. com els continguts procedents de la ciència de referència. Aquest procés d'actualització resulta més complex per la necessitat d'introduir els canvis regulats per la normativa en diferents escales: Autonòmica, Estatal o Europea.
L'ensenyament de la geografia és essencial per al desenvolupament humà doncs li permet millorar la seua relació dialèctica amb l'entorn natural i social en el qual es desembolica.
La Geografia facilita els coneixements necessaris per a resoldre nombrosos problemes que se li planteja a qualsevol ciutadà en la seua vida quotidiana com localitzar un punt, orientar-se en una determinada ciutat, calcular recorreguts, equipar-se pertinent per al temps atmosfèric previst, desenvolupar activitats esportives o econòmiques segons aquestes previsions, comprendre les xarxes socials, econòmiques, etc. que conformen la nostra societats, entre uns altres.
Competències generals del títol (CG)
Competències específiques (CE)
Els objectius específics de l'assignatura Didàctica de la Geografia seran els següents:
- Definir la didàctica de la Geografia.
- Conèixer les diferents tendències epistemològiques de la Geográfia.
- Identificar en les propostes didàctiques la influència dels diferents corrents científics.
- Seleccionar i organitzar continguts didàctics segons les tendències en Geografia.
- Incorporar fonts documentals específiques de la Geografia.
- Conèixer la teoria tradicional sobre el procés d'ensenyament-aprenentatge.
- Conèixer les noves teories sobre el procés d'ensenyament-aprenentatge.
- Analitzar diferents tècniques, activitats, materials recursos relacionats amb el procés d'ensenyament-aprenentatge.
- Aplicar instruments i tècniques específiques de la geografia en l'elaboració d'activitats, materials i recursos didàctics relacionats amb el procés d'ensenyament aprenentatge.
- Dissenyar individualment i en equip activitats, materials i recursos didàctics relacionats amb el procés d'ensenyament aprenentatge.
- Utilitzar els recursos bibliogràfics, d'hemeroteca o d'Internet en l'elaboració d'activitats, materials i recursos didàctics relacionats amb el procés d'ensenyament aprenentatge.
- Descriure el mètode del geògraf.
- Definir el concepte d'espai.
- Conèixer les diferents categories i nocions del concepte d'espai.
- Definir el concepte de paisatge.
- Conèixer els elements i relacions que integren el paisatge.
- Reconèixer en un text o activitat les diferents tendències en Geografia.
- Dissenyar activitats didàctiques segons els mètodes del geògraf.
- Relacionar la transposició didàctica amb les característiques de la ciència de referència.
- Comparar l'experiència pròpia i la producció realitzada amb els resultats d'altres docents en diferents fòrums com a centres de formació del professorat, congressos, jornades, etc.
- Valorar les aportacions de les diferents tendències en Geografia.
- Valorar les aportacions de la Geografia a l'educació primària.
- Criticar les relacions que s'estableixen entre la ciència de referència i la didàctica de les mateixes.
- Compartir activitats, materials i recursos didàctics relacionats amb la Geografia.
- Debatre propostes didàctiques tant pròpies, com a alienes.
- Assumir propostes didàctiques elaborades per altres companys.
- Valorar el patrimoni natural i cultural com a signe d'identitat, mitjà de desenvolupament o evidència documental.
- Respectar el patrimoni natural i cultural.
- Acceptar la diversitat cultural com a riquesa de la Humanitat.
- Defensar els drets humans particularment les relacionades amb les diferències de raça, religió, gènere, idioma, etc.
- Incorporar els ODS a l'ensenyament de la geografia