Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Esta asignatura pretende desarrollar estrategias de comprensión, recepción y expresión en lengua francesa, tanto oral como escrita. Descripción de macro-funciones lingüísticas para comprender y expresar intenciones, así como fórmulas y rutinas habituales en la comunicación oral. Descripción y práctica de tipos discursivos en la lengua escrita.
Pretende mejorar la competencia comunicativa del alumno en estrecha relación con el conocimiento de la cultura francesa y en directa conexión con los intereses educativos y didácticos del futuro docente.
Se alcanzará el nivel B1 al superar esta asignatura y una de las optativas.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
- CG5 : Habilitats en les relacions interpersonals. Mostrar empatia, sociabilitat i tacte en la comunicació amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis i als estereotips sexistes. Crear una atmosfera agradable i cooperativa. Transmetre benestar, seguretat, tranquil·litat i afecte en les relacions interpersonals.
- CG6 : Capacitat creativa i emprenedora. Formular, dissenyar i gestionar projectes innovadors per a donar resposta a les necessitats detectades. Buscar i integrar nous coneixements i actituds en experiències tant internacionals com del propi territori amb la finalitat d'emprendre canvis de manera creativa en les pràctiques professionals.
- CG7 : Reconeixement de la diversitat i de la multiculturalitat. Valorar positivament la diversitat de tota mena, respectar altres visions del món i gestionar amb creativitat les interaccions multiculturals amb la finalitat d'enriquir-se mútuament.
- CG9 : Capacitat comunicativa. Comprendre i expressar-se oralment i per escrit en les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i una llengua estrangera, amb incorporació de tots els elements visuals i auditius, disponibles i necessaris en cada cas, amb la finalitat de comunicar-se de manera eficaç i eficient en diferents entorns i per a diferents funcions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
- CE14 : Reflexionar sobre les pràctiques de l'aula per a innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure-ho entre els docents i entre els xiquets.
- CE15 : Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els centres d'educació infantil i els seus professionals. Capacitat d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-societat i el paper de l'escola per a reproduir-les o transformar-les. Aplicar en els centres educatius elements de millora segons diferents models de qualitat.
- CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
- CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
- CE4 : Fomentar la convivència dins i fora de l'aula d'educació infantil i abordar la resolució pacífica de conflictes.
- CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.
- CE8 : Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i multilingües. Seleccionar els recursos educatius més adequats per a cada situació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Treballar les habilitats lingüístiques bàsiques que es mobilitzen en les diferents situacions comunicatives reals.
- Adquirir els coneixements lingüístics fonamentals que permeten comprendre l'ús de la llengua francesa en situacions comunicatives.
- Reconèixer i usar la llengua estrangera com a vehicle de comunicació.
- Induir el funcionament i els aspectes formals de la llengua francesa.
- Sensibilitzar-se amb la cultura francesa, i també amb els aspectes de caràcter sociocultural que són transmesos mitjançant l'estudi de la llengua.
- Acceptar el que altres cultures poden oferir-nos com a enriquiment de la cultura pròpia.
- Afavorir la comunicació amb naturalitat en situacions quotidianes.
- Desenvolupar de manera creativa recursos personals en situacions de comunicació per a satisfer les pròpies necessitats de comunicació i les pròpies intencions.
- Ser capaç de contrastar elements de la llengua francesa amb la pròpia llengua materna.
- Expressar-se oralment i per escrit en una llengua estrangera.
- Consolidar els coneixements i les destreses generals de la llengua francesa corresponents al nivell B2 del Marc Europeu Comú de Referència.
- Conèixer els principis bàsics de l'ensenyament comunicatiu de les llengües estrangeres en educació infantil.
- Reconèixer la importància de l'accent, ritme i pronunciació de la llengua francesa.
- Utilitzar els recursos, estratègies i activitats pròpies de l'ensenyament de la llengua francesa en educació infantil des d'un punt de vista comunicatiu.
- Dissenyar una tasca d'aprenentatge per a l'àrea de Llengua Estrangera, Francès, referida a un dels cursos en els quals s'imparteix aquesta matèria i contextualitzar les situacions dissenyades sustentant-se en les diferents àrees del currículum que integren l'educació infantil.
- Activar mecanismes de resposta que permeten donar solució a qualsevol problemàtica desencadenada a partir del desenvolupament d'una unitat didàctica en l'aula d'Infantil.
- Sensibilitzar-se davant de la problemàtica de l'aprenentatge de la llengua francesa en l'educació infantil i davant de la situació d'aquesta llengua en la realitat escolar.
- Utilitzar els recursos i estratègies que ja es coneixen en el procés d'ensenyament i aprenentatge d'altres matèries de l'educació infantil i aplicar-los, desenvolupant-los, en l'ensenyament de la llengua francesa.
- Conèixer determinades experiències d'innovació educativa en Didàctica del Francès Llengua Estrangera per a poder aplicar-les a l'ensenyament d'altres àrees de l'educació infantil.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Objetivos específicos
1.Consolidar la competencia comunicativa del alumno en lengua francesa
2.Concienciar de la importancia de adquirir una buena pronunciación correcta y una expresión fluida en francés
3.Favorecer la adquisición de estrategias y técnicas para el desempeño de la labor docente en el ámbito de la Educación Infantil
4.Reflexionar en torno a la enseñanza "precoz" del francés a niños
5.Conocer recursos, medios, técnicas y materiales para la enseñanza/aprendizaje del francés en Educación Infantil
Dades generals
Codi:
17110
Professor/a responsable:
RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIES INTEGRADES
Àrea: FILOLOGIA FRANCESA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ INFANTIL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)