Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
El titulo de Grado en Maestro de Educación Infantil tiene como finalidad la formación de profesionales en el desarrollo de la actividad docente en la etapa de Educación Infantil de 0-6 años. Los contenidos de esta asignatura suponen adquirir estrategias y competencias profesionales docentes para mejorar los procesos de enseñanza-aprendizaje en la Educación Infantil, así como, potenciar el desarrollo de todas las capacidades de los niños y las niñas durante la etapa de Educación Infantil.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Compromís ètic. Mostrar actituds coherents amb les concepcions ètiques i deontològiques, respectant i fomentant alhora els valors democràtics, la igualtat de gènere, la no-discriminació de persones amb discapacitat, l'equitat i el respecte als drets humans. Capacitat de crítica i autocrítica constructiva.
- CG9 : Capacitat comunicativa. Comprendre i expressar-se oralment i per escrit en les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i una llengua estrangera, amb incorporació de tots els elements visuals i auditius, disponibles i necessaris en cada cas, amb la finalitat de comunicar-se de manera eficaç i eficient en diferents entorns i per a diferents funcions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
- CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
- CE14 : Reflexionar sobre les pràctiques de l'aula per a innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure-ho entre els docents i entre els xiquets.
- CE15 : Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els centres d'educació infantil i els seus professionals. Capacitat d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-societat i el paper de l'escola per a reproduir-les o transformar-les. Aplicar en els centres educatius elements de millora segons diferents models de qualitat.
- CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
- CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Saber construir esquemes conceptuals estructurats de la matèria i per a la integració dels conceptes i teories en un cos coherent i sòlid de coneixements.
- Utilitzar i aplicar els coneixements adquirits en la resolució de situacions i processos docents.
- Transmetre de forma oral i escrita dels coneixements i aplicacions fets.
- Demostrar la capacitat ètica i crítica en la realització de les tasques i treballs d'aprenentatge.
- Participar activament en l'aprenentatge de la matèria.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
- Conocer y comprender la Didáctica como disciplina pedagógica que vehicula el diseño de los procesos educativos en la Educación Infantil.
- Analizar críticamente el concepto de currículo desde distintas perspectivas.
- Identificar y contrastar los elementos que lo integran.
- Distinguir y analizar los niveles de concrección curricular que intervienen en la práctica educativa.
- Valorar y adquirir estrategias de colaboración con las que elaborar el Proyecto Curricular de Centro y la Programación Didáctica.
- Identificar y analizar la estructura de la Unidad Didáctica como instrumento de planificación en la práctica de la Educación Infantil, coherente con el Proyecto Curricular y Educativo.
- Elaborar Unidades Didácticas integrando sus distintos componentes de manera coherente e innovadora.
- Tomar conciencia de la importancia de los diseños de los procesos educativos para la innovación escolar.
Dades generals
Codi:
17107
Professor/a responsable:
GINER GOMIS, ANTONIO VICENTE
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
1,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 1,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ INFANTIL
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)