Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2021-22
Esta asignatura se imparte en el Máster de Investigación Educativa de la Universidad de Alicante, manteniendo como referencia la investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales: Geografía, Arte, Ciudadanía, Historia y otras manifestaciones socioculturales.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Competències en construcció i en l'aplicació dels coneixements adquirits, i en la resolució de problemes d'investigació dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CG4 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat, i també revisió i avaluació d'investigacions.
- CG5 : Capacitat d'actuació ètica en el desenvolupament de la seua recerca i avaluació de les investigacions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Competències en la comprensió, l'anàlisi i aplicació dels coneixements adquirits.
- CE2 : Competència en la resolució de problemes de recerca dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CE5 : Capacitat per a expressar, presentar i comunicar resultats o troballes de la investigació de manera coherent i estructurada.
- CE7 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat en la recerca de marcs i fonts d'investigació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Ampliar el camp de possibilitats d'investigació en ensenyament de les ciències socials.
- Adquirir els coneixements i habilitats necessàries per al disseny i desenvolupament d'investigacions relatives a la utilització de les TIC com a recurs educatiu en ciències socials.
- Reflexionar sobre el nou rol del professorat.
- Millorar l'aprenentatge i la investigació mitjançant les alternatives que ofereixen les TIC.
- Actuar d'acord amb els codis ètics de l'educació establits pels Drets Humans.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22
- Incorporar el mètode científic en el camp de la investigació educativa.
- Analitzar les principals fonts de documentació en la investigació i innovació de les ciències socials.
- Conèixer els diferents àmbits d'investigació en la Didàctica de les Ciències Socials.
- Interpretar críticament investigacions realitzades i publicades en les Ciències Socials.
- Avaluar la influència dels diferents components educatius en el procés d'ensenyament aprenentatge de les Ciències Socials.
- Considerar la innovació i recerca en els ODS en l'ensenyament de les Ciències Socials.
- Incorporar a la investigació en Ciències Socials les eines TIC.
- Avaluar críticament materials i recursos didàctics.
* Acquire the knowledge and skills necessary for the design and development of research related to the use of ICT as an educational resource in the social sciences.
* Reflect on the new role of teachers.
* Improve learning and research through the alternatives offered by ICTs.
* Act in accordance with the ethical codes of education established by Human Rights.
* Adquirir els coneixements i habilitats necessàries per al disseny i desenvolupament d'investigacions relatives a la utilització de les TIC com a recurs educatiu en ciències socials.
* Reflexionar sobre el nou rol de professorat.
* Millorar l'aprenentatge i la investigació mitjançant les alternatives que ofereixen les TIC.
* Actuar d'acord amb els codis ètics de l'educació establerts pels Drets Humans
Dades generals
Codi:
11990
Professor/a responsable:
SEBASTIA ALCARAZ, RAFAEL
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Àrea: DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN INVESTIGACIÓ EDUCATIVA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 1)