Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Comissió d'Estudis i Formació de la Universitat d'Alacant.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

En un entorn professional i educatiu en constant transformació, comprendre com les persones aprenen i prenen decisions sobre la seua trajectòria laboral és clau per a dissenyar intervencions eficaces de desenrotllament humà. Esta assignatura s'emmarca dins del programa de formació permanent "Màster en Gestió del Desenrotllament Humà, Inclusió Social i Resiliència", i sorgix com a resposta a la necessitat creixent de capacitar a professionals en ferramentes pràctiques i actualitzades per a l'acompanyament educatiu, l'orientació vocacional i el disseny d'itineraris d'aprenentatge adaptats a cada individu. El curs connecta els fonaments psicològics de l'aprenentatge amb les aplicacions pràctiques en la presa de decisions vocacionals, proporcionant tant un marc teòric sòlid com recursos per a la implementació en contextos reals. Així mateix, fomenta una visió estratègica de la planificació educativa i professional, alineada amb les demandes del mercat laboral actual, la transformació digital i els reptes psicosocials de l'ocupabilitat.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN GESTIÓ DEL DESENVOLUPAMENT HUMÀ, INCLUSIÓ SOCIAL I RESILIÈNCIA

 

Habilitats/Destreses

  • HD01 : Saber comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'un mode clar i sense ambigüitats.
  • HD02 : Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'un mode que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • HD05 : Desenvolupar habilitats comunicatives i estratègies per a impulsar el rendiment.
  • HD06 : Desenvolupar habilitats de mentoria específiques per a la presa de decisions relacionades amb l'orientació vocacional i professional.
  • HD10 : Desenvolupar una mentalitat oberta cap a l'aprenentatge continu i la cerca d'oportunitats per al desenvolupament professional i personal.

 

Coneiximents/Continguts

  • CON01 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CON03 : Dissenyar i implementar programes de mentoria que permeten detectar i abordar les necessitats específiques de les persones.
  • CON04 : Aplicar estratègies de mentoria per a la millora del rendiment, la gestió del temps i la planificació de metes.
  • CON08 : Generar estratègies efectives per a gestionar el temps i les tasques, maximitzant l'eficiència.

 

Capacitats/Competències

  • C01 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • C02 : Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C05 : Adquirir competències en gestió, orientació, inclusió i diversitat.
  • C08 : Tenir capacitat per a dissenyar i implementar estratègies de mentoria que fomenten la motivació intrínseca dels participants.
  • C09 : Aplicar enfocaments de coaching que milloren les habilitats de planificació, organització i gestió del temps.
  • C13 : Adquirir la capacitat de treballar de manera efectiva en equip.

 

EXPERT/A EN EINES PER AL EQUILIBRI EMOCIONAL I LA CONSCIÈNCIA PLENA

 

Habilitats/Destreses

  • HD01 : Saber comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'un mode clar i sense ambigüitats.
  • HD02 : Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'un mode que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • HD05 : Desenvolupar habilitats comunicatives i estratègies per a impulsar el rendiment.
  • HD06 : Desenvolupar habilitats de mentoria específiques per a la presa de decisions relacionades amb l'orientació vocacional i professional.
  • HD10 : Desenvolupar una mentalitat oberta cap a l'aprenentatge continu i la cerca d'oportunitats per al desenvolupament professional i personal.

 

Coneiximents/Continguts

  • CON01 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CON03 : Dissenyar i implementar programes de mentoria que permeten detectar i abordar les necessitats específiques de les persones.
  • CON04 : Aplicar estratègies de mentoria per a la millora del rendiment, la gestió del temps i la planificació de metes.
  • CON08 : Generar estratègies efectives per a gestionar el temps i les tasques, maximitzant l'eficiència.

 

Capacitats/Competències

  • C01 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • C02 : Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C05 : Adquirir competències en gestió, orientació, inclusió i diversitat.
  • C08 : Tenir capacitat per a dissenyar i implementar estratègies de mentoria que fomenten la motivació intrínseca dels participants.
  • C09 : Aplicar enfocaments de coaching que milloren les habilitats de planificació, organització i gestió del temps.
  • C13 : Adquirir la capacitat de treballar de manera efectiva en equip.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Este curs està dissenyat per a revelar els secrets de com aprenem i com podem dirigir eficaçment les nostres carreres cap a camins que no sols ens apassionen, sinó que també complementen les nostres habilitats innates. El nostre objectiu és proporcionar-te un enteniment profund dels diferents estils i teories de l'aprenentatge, perquè pugues aplicar estos coneixements en la pràctica, optimitzant així el teu propi procés educatiu o el d'uns altres. A l'una, explorarem tècniques avançades d'orientació vocacional que et permetran descobrir i alinear els teus interessos i habilitats amb oportunitats professionals ideals. Equipat amb ferramentes per a una avaluació precisa d'aptituds i preferències, este curs és un trampolí cap a la realització personal i professional, guiant-te a prendre decisions informades i estratègiques sobre el teu futur educatiu i laboral.

 

 

 

Dades generals

Codi: 79551
Professor/a responsable:
Sánchez García, Eduardo
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 2,40
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIO D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIO D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix