Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

En un entorn empresarial en constant transformació, la capacitat d’adaptació s’ha convertit en una competència clau per a persones, equips i organitzacions. Aquesta assignatura proporciona a l’alumnat eines pràctiques per liderar processos de canvi, desenvolupar cultures resilients i fomentar la flexibilitat davant la incertesa. A través d’un enfocament integral, s’aborda com anticipar tendències, gestionar resistències, mantindre la motivació de l’equip i transformar els desafiaments en oportunitats de millora i creixement sostenible.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN COACHING PROFESSIONAL , EXECUTIU Y ORGANITZACIONAL

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD10 : Desenvolupar la resiliència per a afrontar els desafiaments, tant propis com dels clients, i gestionar l'estrés de manera efectiva.
  • HD2 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
  • HD5 : Facilitar processos de canvi organitzacional i ajudar els líders a gestionar la resistència i #adaptar a noves circumstàncies.

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON8 : Promoure una cultura de responsabilitat personal i professional, reconeixent la importància d'assumir la responsabilitat per accions i decisions.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C13 : Ajudar els executius a desenvolupar competències específiques, com a habilitats de comunicació, lideratge estratègic i gestió del talent.
  • C14 : Facilitar el canvi de comportament en executius, ajudant-los a superar obstacles i adoptar noves formes de lideratge.
  • C16 : Ser capaç d'adaptar-se a diverses situacions i estils de clients, ajustant l'enfocament de coaching segons les necessitats individuals.
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Comprendre les teories fonamentals del coaching
  • C4 : Fomentar l'autoconsciència i la capacitat de reflexionar sobre el propi estil de coaching
  • C7 : Comprendre la dinàmica organitzacional

 

EXPERT/A EN COACHING ORGANITZACIONAL

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD10 : Desenvolupar la resiliència per a afrontar els desafiaments, tant propis com dels clients, i gestionar l'estrés de manera efectiva.
  • HD2 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
  • HD5 : Facilitar processos de canvi organitzacional i ajudar els líders a gestionar la resistència i #adaptar a noves circumstàncies.

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON8 : Promoure una cultura de responsabilitat personal i professional, reconeixent la importància d'assumir la responsabilitat per accions i decisions.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C13 : Ajudar els executius a desenvolupar competències específiques, com a habilitats de comunicació, lideratge estratègic i gestió del talent.
  • C14 : Facilitar el canvi de comportament en executius, ajudant-los a superar obstacles i adoptar noves formes de lideratge.
  • C16 : Ser capaç d'adaptar-se a diverses situacions i estils de clients, ajustant l'enfocament de coaching segons les necessitats individuals.
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Comprendre les teories fonamentals del coaching
  • C4 : Fomentar l'autoconsciència i la capacitat de reflexionar sobre el propi estil de coaching
  • C7 : Comprendre la dinàmica organitzacional

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

L’assignatura té com a finalitat dotar l’alumnat dels coneixements i habilitats necessàries per liderar processos de canvi amb una visió estratègica, resilient i centrada en les persones. En concret, es pretén:

  • Comprendre els fonaments de la gestió del canvi organitzacional.
  • Identificar tipus de canvi i el seu impacte en els diferents nivells de l’organització.
  • Dissenyar i implementar estratègies adaptatives i flexibles.
  • Fomentar cultures organitzacionals resilients basades en la proactivitat i la innovació.
  • Desenvolupar habilitats de comunicació i lideratge durant processos de transformació.
  • Gestionar l’estrés i la resistència al canvi en equips de treball.
  • Mesurar i avaluar el grau d’adaptació organitzacional.
  • Construir plans de millora contínua orientats a l’evolució sostenible.

 

 

Dades generals

Codi: 79531
Professor/a responsable:
Martínez Falcó, Javier
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIO D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIO D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix