Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Comissió d'Estudis i Formació de la Universitat d'Alacant.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

En un entorn organitzatiu cada vegada més complex, dinàmic i orientat al treball col·laboratiu, les competències vinculades al lideratge i la gestió eficaç d'equips s'han convertit en un pilar essencial per a l'èxit professional. Este curs s'emmarca en la creixent demanda de professionals capaços de liderar amb empatia, claredat i visió, promovent entorns de treball basats en la intel·ligència emocional, la comunicació efectiva i la col·laboració. La formació respon a la necessitat de dotar als participants de ferramentes pràctiques i coneixements aplicats que els permeten desenrotllar equips d'alt rendiment, gestionar conflictes amb assertivitat, delegar de manera estratègica i fomentar la motivació individual i col·lectiva. Així mateix, oferix recursos clau per a afrontar els reptes del lideratge en contextos presencials i virtuals, així com per a impulsar el creixement professional continu dels qui assumixen rols de responsabilitat en les seues organitzacions. El curs està vinculat al Programa d'Estudis de Formació Permanent en *Coaching Professional, la qual cosa reforça el seu enfocament pràctic i transformador, dirigit tant a professionals en actiu com als qui desitgen millorar les seues habilitats interpersonals i de lideratge en qualsevol àmbit.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN COACHING PROFESSIONAL , EXECUTIU Y ORGANITZACIONAL

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD11 : Cultivar l'habilitat d'escoltar activament, prestant total atenció a les paraules, el to i el llenguatge no verbal dels clients.
  • HD12 : Desenvolupar habilitats de preguntes poderoses que ajuden els clients a reflexionar i explorar els seus pensaments i emocions més profundes.
  • HD13 : Fomentar la creativitat per a abordar problemes de manera innovadora i aplicar el pensament crític per a analitzar i avaluar situacions.
  • HD2 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
  • HD8 : Fomentar l'autoconeixement i ajudar els executius a desenvolupar i gestionar la seua marca personal i la seua presència executiva.

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON2 : Aprendre a estructurar i gestionar sessions de coaching de manera eficient
  • CON6 : Promoure la presa de decisions ètiques i la responsabilitat social en la presa de decisions executives.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C10 : Alinear el coaching executiu amb els objectius estratègics de l'organització i contribuir a l'èxit a llarg termini.
  • C13 : Ajudar els executius a desenvolupar competències específiques, com a habilitats de comunicació, lideratge estratègic i gestió del talent.
  • C18 : Construir i mantenir relacions efectives amb altres professionals, col·laborant quan siga necessari per a brindar un suport integral al client.
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Comprendre les teories fonamentals del coaching
  • C9 : Dissenyar i executar programes de desenvolupament de lideratge que aborden les necessitats individuals i col·lectives dels executius.

 

EXPERT/A EN COACHING EXECUTIU

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD11 : Cultivar l'habilitat d'escoltar activament, prestant total atenció a les paraules, el to i el llenguatge no verbal dels clients.
  • HD12 : Desenvolupar habilitats de preguntes poderoses que ajuden els clients a reflexionar i explorar els seus pensaments i emocions més profundes.
  • HD13 : Fomentar la creativitat per a abordar problemes de manera innovadora i aplicar el pensament crític per a analitzar i avaluar situacions.
  • HD2 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
  • HD8 : Fomentar l'autoconeixement i ajudar els executius a desenvolupar i gestionar la seua marca personal i la seua presència executiva.

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON2 : Aprendre a estructurar i gestionar sessions de coaching de manera eficient
  • CON6 : Promoure la presa de decisions ètiques i la responsabilitat social en la presa de decisions executives.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C10 : Alinear el coaching executiu amb els objectius estratègics de l'organització i contribuir a l'èxit a llarg termini.
  • C13 : Ajudar els executius a desenvolupar competències específiques, com a habilitats de comunicació, lideratge estratègic i gestió del talent.
  • C18 : Construir i mantenir relacions efectives amb altres professionals, col·laborant quan siga necessari per a brindar un suport integral al client.
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Comprendre les teories fonamentals del coaching
  • C9 : Dissenyar i executar programes de desenvolupament de lideratge que aborden les necessitats individuals i col·lectives dels executius.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

El nostre curs sobre desenrotllament de competències específiques per a la gestió d'equips de treball t'ajudarà a convertir-te en un líder més efectiu i conscient, capaç de dirigir amb claredat, empatia i visió. Aprendràs a identificar i potenciar les fortaleses úniques de cada membre de l'equip, promovent un entorn de col·laboració on la diversitat siga valorada i la innovació florisca. Ens enfoquem a proporcionar-te tècniques per a una comunicació assertiva i estratègies per a la resolució de conflictes, permetent-te crear un ambient de treball harmoniós. A més, dominaràs l'art d'establir objectius clars i mesurables, delegar responsabilitats de manera estratègica i motivar al teu equip per a aconseguir un acompliment excepcional. En finalitzar el curs, estaràs equipat amb les ferramentes necessàries per a liderar amb seguretat i construir un equip cohesionat, resilient i compromés amb l'èxit compartit.

 

 

 

Dades generals

Codi: 79528
Professor/a responsable:
Sánchez García, Eduardo
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIO D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIO D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix