Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Comissió d'Estudis i Formació de la Universitat d'Alacant.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

El coaching s’ha consolidat com una eina clau per a impulsar la productivitat, el compromís i l’evolució dins de les organitzacions. Aquesta assignatura proporciona a l’alumnat estratègies pràctiques per transformar el rendiment individual i col·lectiu a través del coaching. S’hi aborden aspectes fonamentals com l’establiment d’objectius, la motivació, la gestió del talent, la comunicació efectiva i la creació d’entorns d’alt rendiment, tot des d’un enfocament pràctic i aplicat a la realitat empresarial.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN COACHING PROFESSIONAL , EXECUTIU Y ORGANITZACIONAL

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD2 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
  • HD7 : Millorar la comunicació interna i externa en l'organització, facilitant la transmissió efectiva d'informació i missatges clau.
  • HD9 : Practicar una comunicació empàtica, mostrant una comprensió profunda de les experiències i perspectives dels clients.

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C17 : Facilitar l'empoderament dels clients, ajudant-los a identificar les seues fortaleses i recursos interns per a aconseguir les seues metes.
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Comprendre les teories fonamentals del coaching
  • C4 : Fomentar l'autoconsciència i la capacitat de reflexionar sobre el propi estil de coaching

 

EXPERT/A EN COACHING EXECUTIU

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD2 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
  • HD7 : Millorar la comunicació interna i externa en l'organització, facilitant la transmissió efectiva d'informació i missatges clau.
  • HD9 : Practicar una comunicació empàtica, mostrant una comprensió profunda de les experiències i perspectives dels clients.

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C17 : Facilitar l'empoderament dels clients, ajudant-los a identificar les seues fortaleses i recursos interns per a aconseguir les seues metes.
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Comprendre les teories fonamentals del coaching
  • C4 : Fomentar l'autoconsciència i la capacitat de reflexionar sobre el propi estil de coaching

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

L’objectiu principal de l’assignatura és capacitar l’alumnat per a aplicar tècniques de coaching orientades a la millora de la productivitat en contextos organitzatius. En concret, es pretén:

  • Comprendre el paper del coaching en la millora del rendiment empresarial.
  • Identificar obstacles que limiten l’eficiència i transformar-los en oportunitats.
  • Establir objectius clars, mesurables i alineats amb la visió de l’organització.
  • Utilitzar eines de comunicació i retroalimentació que fomenten el creixement.
  • Promoure la responsabilitat personal, l’autogestió i l’empoderament dels equips.
  • Implementar metodologies de coaching en la dinàmica diària de les organitzacions.
  • Dissenyar plans sostenibles per a integrar el coaching en la cultura empresarial.

 

 

Dades generals

Codi: 79527
Professor/a responsable:
Martínez Falcó, Javier
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIO D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIO D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix