Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2025-26
El coaching s’ha consolidat com una eina clau per a impulsar la productivitat, el compromís i l’evolució dins de les organitzacions. Aquesta assignatura proporciona a l’alumnat estratègies pràctiques per transformar el rendiment individual i col·lectiu a través del coaching. S’hi aborden aspectes fonamentals com l’establiment d’objectius, la motivació, la gestió del talent, la comunicació efectiva i la creació d’entorns d’alt rendiment, tot des d’un enfocament pràctic i aplicat a la realitat empresarial.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN COACHING PROFESSIONAL , EXECUTIU Y ORGANITZACIONAL
Habilitats/Destreses
- HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- HD2 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
- HD7 : Millorar la comunicació interna i externa en l'organització, facilitant la transmissió efectiva d'informació i missatges clau.
- HD9 : Practicar una comunicació empàtica, mostrant una comprensió profunda de les experiències i perspectives dels clients.
Coneiximents/Continguts
- CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
Capacitats/Competències
- C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- C17 : Facilitar l'empoderament dels clients, ajudant-los a identificar les seues fortaleses i recursos interns per a aconseguir les seues metes.
- C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- C3 : Comprendre les teories fonamentals del coaching
- C4 : Fomentar l'autoconsciència i la capacitat de reflexionar sobre el propi estil de coaching
EXPERT/A EN COACHING EXECUTIU
Habilitats/Destreses
- HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- HD2 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
- HD7 : Millorar la comunicació interna i externa en l'organització, facilitant la transmissió efectiva d'informació i missatges clau.
- HD9 : Practicar una comunicació empàtica, mostrant una comprensió profunda de les experiències i perspectives dels clients.
Coneiximents/Continguts
- CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
Capacitats/Competències
- C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- C17 : Facilitar l'empoderament dels clients, ajudant-los a identificar les seues fortaleses i recursos interns per a aconseguir les seues metes.
- C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- C3 : Comprendre les teories fonamentals del coaching
- C4 : Fomentar l'autoconsciència i la capacitat de reflexionar sobre el propi estil de coaching
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26
L’objectiu principal de l’assignatura és capacitar l’alumnat per a aplicar tècniques de coaching orientades a la millora de la productivitat en contextos organitzatius. En concret, es pretén:
- Comprendre el paper del coaching en la millora del rendiment empresarial.
- Identificar obstacles que limiten l’eficiència i transformar-los en oportunitats.
- Establir objectius clars, mesurables i alineats amb la visió de l’organització.
- Utilitzar eines de comunicació i retroalimentació que fomenten el creixement.
- Promoure la responsabilitat personal, l’autogestió i l’empoderament dels equips.
- Implementar metodologies de coaching en la dinàmica diària de les organitzacions.
- Dissenyar plans sostenibles per a integrar el coaching en la cultura empresarial.
Dades generals
Codi:
79527
Professor/a responsable:
Martínez Falcó, Javier
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
ORGANITZACIO D'EMPRESES
Àrea: ORGANITZACIO D'EMPRESES
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN COACHING PROFESSIONAL , EXECUTIU Y ORGANITZACIONAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
-
EXPERT/A EN COACHING EXECUTIU
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
-
TÈCNIQUES DE COACHING PER A IMPULSAR LA PRODUCTIVITAT EMPRESARIAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)