Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Comissió d'Estudis i Formació de la Universitat d'Alacant.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Una comunicació efectiva és un pilar fonamental del procés de coaching. Aquesta assignatura ofereix a l’alumnat un enfocament pràctic i reflexiu per desenvolupar habilitats comunicatives que permeten establir relacions de confiança, generar entorns segurs per a l’aprenentatge i guiar converses transformadores. Es treballa l’escolta activa i empàtica, la formulació de preguntes poderoses, la retroalimentació constructiva i la gestió de converses difícils. Així mateix, es potencia l’adaptació de l’estil comunicatiu i el disseny de sessions que fomenten el compromís, la claredat i el propòsit compartit.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN COACHING PROFESSIONAL , EXECUTIU Y ORGANITZACIONAL

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD11 : Cultivar l'habilitat d'escoltar activament, prestant total atenció a les paraules, el to i el llenguatge no verbal dels clients.
  • HD12 : Desenvolupar habilitats de preguntes poderoses que ajuden els clients a reflexionar i explorar els seus pensaments i emocions més profundes.
  • HD2 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
  • HD3 : Desenvolupar habilitats pràctiques de coaching
  • HD9 : Practicar una comunicació empàtica, mostrant una comprensió profunda de les experiències i perspectives dels clients.

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Comprendre les teories fonamentals del coaching
  • C4 : Fomentar l'autoconsciència i la capacitat de reflexionar sobre el propi estil de coaching

 

EXPERT/A EN COACHING PROFESSIONAL

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD11 : Cultivar l'habilitat d'escoltar activament, prestant total atenció a les paraules, el to i el llenguatge no verbal dels clients.
  • HD12 : Desenvolupar habilitats de preguntes poderoses que ajuden els clients a reflexionar i explorar els seus pensaments i emocions més profundes.
  • HD2 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
  • HD3 : Desenvolupar habilitats pràctiques de coaching
  • HD9 : Practicar una comunicació empàtica, mostrant una comprensió profunda de les experiències i perspectives dels clients.

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Comprendre les teories fonamentals del coaching
  • C4 : Fomentar l'autoconsciència i la capacitat de reflexionar sobre el propi estil de coaching

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

L’assignatura té com a objectiu principal dotar l’alumnat de les competències necessàries per a comunicar-se de manera efectiva en processos de coaching. En concret, es pretén:

  • Desenvolupar la capacitat d’establir relacions basades en la confiança i el respecte mutu.
  • Aplicar tècniques d’escolta activa i empàtica per comprendre en profunditat les necessitats del client.
  • Formular preguntes que fomenten la reflexió, la presa de consciència i l’assoliment d’objectius.
  • Oferir retroalimentació constructiva que motive i impulse el canvi.
  • Gestionar converses difícils amb objectivitat, empatia i orientació a solucions.
  • Adaptar l’estil comunicatiu a diferents perfils i contextos.
  • Dissenyar sessions de coaching estructurades, dinàmiques i orientades a resultats.
  • Fomentar el lideratge amb propòsit i la comunicació alineada amb els valors del client.

 

 

Dades generals

Codi: 79525
Professor/a responsable:
Martínez Falcó, Javier
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 2,40
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIO D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIO D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix