Competencies and objectives

Provisional information. Pending approval.

 

Course context for academic year 2025-26

No data

 

 

Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2025-26

EXPERTO/A EN CONTROL BIOLÓGICO E INTEGRADO DE PLAGAS

 

General Competences

  • CG1 : Adquirir los fundamentos de la terminología, nomenclatura, convenios y unidades propias del control de plagas.
  • CG4 : Responsabilidad en el seguimiento estricto de las normas vigentes en este ámbito en el que se trabaja con materias tóxicas para la salud humana y ambiental.

 

Specific Competences

  • CE5 : Capacidad de comprender las interacciones intra e interespecíficas que se dan entre los agentes biológicos implicados en las plagas y su aplicación en el control de las mismas.

 

ESPECIALISTA EN CONTROL BIOLÓGICO E INTEGRADO DE PLAGAS

 

General Competences

  • CG1 : Adquirir los fundamentos de la terminología, nomenclatura, convenios y unidades propias del control de plagas.
  • CG4 : Responsabilidad en el seguimiento estricto de las normas vigentes en este ámbito en el que se trabaja con materias tóxicas para la salud humana y ambiental.

 

Specific Competences

  • CE5 : Capacidad de comprender las interacciones intra e interespecíficas que se dan entre los agentes biológicos implicados en las plagas y su aplicación en el control de las mismas.

 

EXPERTO/A EN CONTROL BIOLÓGICO E INTEGRADO DE PLAGAS

 

Skills/Skills

  • HD1 : Habilidad para comprender y aplicar la terminología, nomenclatura, normativas y convenios propios del Control Integrado de Plagas.
  • HD4 : Aplicar con rigor y responsabilidad la normativa nacional e internacional vigentes en este ámbito en el que se trabaja con materias tóxicas para la salud humana y ambiental.

 

Conocimientos/Contenidos

  • CON1 : Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
  • CON2 : That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ¿¿study
  • CON3 : That students are able to integrate knowledge and face the complexity of formulating judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
  • CON4 : That students know how to communicate their conclusions ¿and the ultimate knowledge and reasons that support them¿ to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way.
  • CON5 : That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.

 

Skills/Competences

  • C5 : Comprender las interacciones intra e interespecíficas que se dan entre los agentes biológicos implicados en las plagas en los agroecosistemas y su aplicación en el control de las mismas.

 

ESPECIALISTA EN CONTROL BIOLÓGICO E INTEGRADO DE PLAGAS

 

Skills/Skills

  • HD1 : Adquirir los fundamentos de la terminología, nomenclatura, convenios y unidades propias del control de plagas.
  • HD4 : Responsabilidad en el seguimiento estricto de las normas vigentes en este ámbito en el que se trabaja con materias tóxicas para la salud humana y ambiental.

 

Conocimientos/Contenidos

  • CON1 : Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
  • CON2 : That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ¿¿study
  • CON3 : That students are able to integrate knowledge and face the complexity of formulating judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
  • CON4 : Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones ¿y los conocimientos y razones últimas que las sustentan¿ a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
  • CON5 : That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.

 

Skills/Competences

  • C5 : Capacidad de comprender las interacciones intra e interespecíficas que se dan entre los agentes biológicos implicados en las plagas y su aplicación en el control de las mismas.

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2025-26

No data

 

 

General

Code: 79413
Lecturer responsible:
No data
Credits ECTS: 1,00
Theoretical credits: 0,40
Practical credits: 0,00
Distance-base hours: 0,60

Departments involved

  • Dept: ENVIRONMENTAL SCIENCES AND NATURAL RESOURCES
    Area: PLANT ECOPHYSIOLOGY
    Theoretical credits: 0,4
    Practical credits: 0
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught