Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació pel Consell de Departament.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Actividad de formación transversal para todos los estudiantes de doctorado dirigida a conocer los conceptos básicos de la labor de transferencia del conocimiento.

 

 

Resultats d'aprenentatge / Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competencias básicas

  • CB11 : Comprensió sistemàtica d'un camp d'estudi i domini de les habilitats i mètodes d'investigació relacionats amb aquest camp.(Se substitueix "camp" per "àmbit" a partir de l'aplicació del RD 576/2023, de 4 de juliol)
  • CB12 : Capacitat de concebre, dissenyar o crear, posar en pràctica i adoptar un procés substancial d'investigació o creació.
  • CB13 : Capacitat per a contribuir a l'ampliació de les fronteres del coneixement a través d'una investigació original.
  • CB16 : Capacitat de fomentar, en contextos acadèmics i professionals, l'avanç científic, tecnològic, social, artístic o cultural dins d'una societat basada en el coneixement.
  • CB17 : Capacitat de fomentar la Ciència Oberta i la Ciència Ciutadana, conforme a l'article 12 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, com a manera de contribuir a la consideració del coneixement científic com un bé comú, mitjançant l'avaluació d'activitats transversals dutes a terme per la doctoranda o el doctorand relacionades amb dimensions diverses de la Ciència Oberta i la Ciència Ciutadana, com també la capacitació adquirida en sengles disciplines en format de microcredencials o similar. (A partir de l'aplicació del RD 576/2023, de 4 de juliol)
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.

 

Capacidades y destrezas personales

  • CA01 : Desenvolupar-se-se en contextos en què hi ha poca informació específica.
  • CA03 : Dissenyar, crear, desenvolupar i emprendre projectes nous i innovadors en el seu àmbit de coneixement.
  • CA04 : Treballar tant en equip com també de manera autònoma en un context internacional o multidisciplinari.
  • CA05 : Integrar coneixements, enfrontar-se a la complexitat i formular judicis amb informació limitada.
  • CA06 : La crítica i defensa intel·lectual de solucions.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Se explicarán las diferentes vías para la transferencia de conocimiento desde la universidad: contratos artículo 60 de la LOSU, licencias de explotación, spin-offs…; así como los servicios de apoyo existentes en la UA y la legislación universitaria al respecto. Se abordará la protección de los resultados de investigación vía derechos de propiedad intelectual o industrial, los incentivos fiscales a la I+D+i, la creación de empresas basadas en conocimiento y los Parques Científicos como herramienta de transferencia.

 

 

Dades generals

Codi: 500403
Professor/a responsable:
Pastor Llorca, María Jesús
Crèdits ECTS: 1,00
Crèdits teòrics: 0,56
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 0,44

Departaments amb docència

Sense dades

Estudis en què s'imparteix