Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2025-26

Esta asignatura se oferta como optativa por parte del máster; sin embargo, la docencia está ofertada por una universidad que no es la de ALICANTE. Los contenidos de la guía docente se encuentran disponibles en web del máster:

https://web.ua.es/es/masterecyt/

 

 

Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2025-26

Transversal Competences

  • CT1 : Saber manejar eines informàtiques avançades de tractament i anàlisi de dades i de representació gràfica
  • CT2 : Saber elaborar i defensar projectes i informes
  • CT3 : Ser capaç d'analitzar documents cientificotècnics en anglès

 

General Competences

  • CG1 : Comprendre els fonaments i dominar les metodologies teòriques i experimentals de l'Electroquímica
  • CG2 : Conèixer les aplicacions i possibilitats tecnològiques que l'Electroquímica té en diferents camps
  • CG5 : Saber realitzar cerques de bibliografia científica amb esperit crític i saber manejar bases de patents i la legislació relacionada amb l'àmbit científic

 

Specific Competences

  • CE12 : Dominar els principals mètodes de modificació i funcionalizació superficial d'electrodes i conèixer les seues principals aplicacions
  • CE13 : Descriure i comprendre amb detall els sensors electroquímics i les seues principals aplicacions

 

Basic Competences

  • CB10 : That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.
  • CB6 : Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
  • CB7 : That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ¿¿study
  • CB8 : Students are able to integrate knowledge and deal with the complexity of making judgements on the basis of incomplete or limited information, including reflections on the social and ethical responsibilities associated with information which, while incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgements.
  • CB9 : Students are able to communicate their conclusions and the ultimate knowledge and rationale behind them to specialist and non-specialist audiences in a clear and unambiguous way.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  • Conocer el funcionamiento y los diferentes procedimientos de generación de sensores electroquímicos.
  • Conocer el funcionamiento y los diferentes procedimientos de generación de biosensores electroquímicos.
  • Conocer el funcionamiento y los diferentes procedimientos de generación de sensores biomiméticos en electroanálisis.
  • Saber caracterizar y aplicar sensores y biosensores electroquímicos.
  • Conocer las ventajas, limitaciones y posibilidades de los biosensores y biomiméticos electroquímicos.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2025-26

No data

 

 

General

Code: 49327
Lecturer responsible:
Climent Payá, Víctor José
Credits ECTS: 4,00
Theoretical credits: 0,32
Practical credits: 1,28
Distance-base hours: 2,40

Departments involved

  • Dept: PHYSICAL CHEMISTRY
    Area: PHYSICAL CHEMISTRY
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: UNIVERSITAT DE BURGOS
    Area: UNIVERSITAT DE BURGOS
    Theoretical credits: 0,32
    Practical credits: 1,28

Study programmes where this course is taught