Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Curso de carácter introductorio sobre las corrientes contemporáneas de la teoría crítica anglosajona. Se analizará cómo diferentes escritores/as y críticos/as anglosajones/as las han abordado; se reflexionará sobre algunos de los debates claves que han ayudado a definir el campo de la teoría crítica anglosajona desde el último tercio del S. XX hasta la fecha, así como sobre su aplicación a textos literarios de poesía, ficción y teatro contemporáneos en inglés.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències generals

  • CG1 : Adquirir coneixements avançats en contextos d'investigació científica i tecnològica altament especialitzats per a aconseguir una comprensió detallada i fonamentada dels aspectes teòrics, pràctics i metodològics en un o més camps d'estudi.
  • CG2 : Aplicar i integrar els coneixements adquirits, la seua comprensió, la seua fonamentació científica, així com la resolució de problemes, als diferents àmbits socials i a contextos multidisciplinaris altament especialitzats tant de caràcter investigador com professional.
  • CG3 : Avaluar i seleccionar la teoria científica adequada i la metodologia precisa dels seus camps d'estudi per a formular judicis a partir d'informació incompleta o limitada, incloent, quan calga i siga pertinent, una reflexió sobre la responsabilitat social o ètica lligada a la solució que es propose en cada cas.
  • CG4 : Ser capaços de predir i controlar l'evolució de situacions complexes mitjançant el desenvolupament de metodologies de treball innovadores adaptades a l'àmbit científic/ investigador, tecnològic o professional concret, en general multidisciplinari, en el qual es desenvolupe la seua activitat.
  • CG5 : Saber transmetre d'una manera clara i sense ambigüitats a un públic, especialitzat o no, els resultats procedents de la investigació científica i tecnològica o de l'àmbit de la innovació més avançada, així com els fonaments més rellevants sobre els quals se sustenten.
  • CG6 : Desenvolupar l'autonomia suficient per a participar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques del seu àmbit temàtic, en contextos interdisciplinaris i, en el seu cas, amb un alt component de transferència del coneixement.
  • CG7 : Ser capaços d'assumir la responsabilitat del seu propi desenvolupament professional i de la seua especialització en un o més camps d'estudi.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Reconèixer, distingir i contrastar les principals teories i metodologies per a la investigació bàsica en estudis literaris, lingüístics i culturals en l'àmbit dels Estudis Anglesos.
  • CE2 : Reconèixer, distingir i contrastar els principals moviments crítics en els estudis literaris, lingüístics i culturals en l'àmbit dels Estudis Anglesos.
  • CE3 : Interpretar i analitzar, de manera exhaustiva i rigorosa, representacions culturals, textos literaris i lingüístics en l'àmbit dels Estudis Anglesos, així com la seua relació amb els moviments històrics, culturals i polítics en els quals es desenvolupen i amb el context contemporani.
  • CE5 : Ser capaç de plantejar, estructurar i desenvolupar treballs en anglès acadèmic avançat en diferents formats orals i escrits, incorporant les fonts primàries i secundàries pertinents dins del camp dels Estudis Anglesos.
  • CE7 : Adquirir autonomia progressiva en el procés d'aprenentatge que permeta la cerca de recursos i informació per a la realització de tasques d'investigació en el camp dels Estudis Anglesos.
  • CE9 : Ser capaç d'argumentar, qüestionar críticament i plantejar noves solucions a partir de l'anàlisi dels principals estudis crítics dins de l'àmbit dels estudis literaris, culturals i lingüístics en llengua anglesa.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

En acabar amb èxit aquesta assignatura, els estudiants seran capaços de:

Aplicar els coneixements teòrics a l'anàlisi de textos en llengua anglesa

Cercar i seleccionar adequadament els recursos bibliogràfics tant en suport tradicional (llibres, revistes, etc.) com en xarxa (revistes digitals, bases de dades, webs, etc.).

Comparar, relacionar i articular de manera crítica i personal els diferents coneixements entre si per a aplicar-los a l'anàlisi de textos literaris pertanyents a diferents gèneres i èpoques.

En acabar amb èxit aquesta assignatura, els estudiants seran capaços de:


Aplicar els coneixements teòrics a l'anàlisi de textos en llengua anglesa

Cercar i seleccionar adequadament els recursos bibliogràfics tant en suport tradicional (llibres, revistes, etc.) com en xarxa (revistes digitals, bases de dades, webs, etc.).

Comparar, relacionar i articular de manera crítica i personal els diferents coneixements entre si per a aplicar-los a l'anàlisi de textos literaris pertanyents a diferents gèneres i èpoques.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

• Conocimiento de las nuevas tendencias en la teoría crítica anglosajona contemporánea.
• Saber reconocer las técnicas, argumentos y estrategias textuales en la crítica y en la literatura en lengua inglesa contemporáneas (1970-actualidad).
• Aplicar lecturas teóricas interdisciplinares a textos literarios en lengua inglesa escritos entre 1970 y la actualidad.

 

 

Dades generals

Codi: 48703
Professor/a responsable:
Kerslake Young, Lorraine
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix