Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Módulo en el que se exploran y se ponen en práctica las características de los géneros académicos, para crear consciencia de los rasgos principales que caracterizan la comunicación académica tanto oral como escrita, a fin de dotar al alumnado de las herramientas necesarias para procesar la comunicación recibida y comunicar el propio alumnado los resultados de su investigación.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències generals

  • CG1 : Adquirir coneixements avançats en contextos d'investigació científica i tecnològica altament especialitzats per a aconseguir una comprensió detallada i fonamentada dels aspectes teòrics, pràctics i metodològics en un o més camps d'estudi.
  • CG2 : Aplicar i integrar els coneixements adquirits, la seua comprensió, la seua fonamentació científica, així com la resolució de problemes, als diferents àmbits socials i a contextos multidisciplinaris altament especialitzats tant de caràcter investigador com professional.
  • CG3 : Avaluar i seleccionar la teoria científica adequada i la metodologia precisa dels seus camps d'estudi per a formular judicis a partir d'informació incompleta o limitada, incloent, quan calga i siga pertinent, una reflexió sobre la responsabilitat social o ètica lligada a la solució que es propose en cada cas.
  • CG4 : Ser capaços de predir i controlar l'evolució de situacions complexes mitjançant el desenvolupament de metodologies de treball innovadores adaptades a l'àmbit científic/ investigador, tecnològic o professional concret, en general multidisciplinari, en el qual es desenvolupe la seua activitat.
  • CG5 : Saber transmetre d'una manera clara i sense ambigüitats a un públic, especialitzat o no, els resultats procedents de la investigació científica i tecnològica o de l'àmbit de la innovació més avançada, així com els fonaments més rellevants sobre els quals se sustenten.
  • CG6 : Desenvolupar l'autonomia suficient per a participar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques del seu àmbit temàtic, en contextos interdisciplinaris i, en el seu cas, amb un alt component de transferència del coneixement.
  • CG7 : Ser capaços d'assumir la responsabilitat del seu propi desenvolupament professional i de la seua especialització en un o més camps d'estudi.

 

Competències Específiques

  • CE10 : Argumentar críticament, emetre judicis i aportar idees per a aplicar els coneixements adquirits a la realització i desenvolupament d'un projecte inicial d'investigació (TFM).
  • CE4 : Manejar les eines bàsiques d'investigació i les diferents fases del treball de la investigació per a la cerca de fonts i referències per a la realització d'estudis crítics propis i avançats dins de l'àmbit dels Estudis Anglesos.
  • CE5 : Ser capaç de plantejar, estructurar i desenvolupar treballs en anglès acadèmic avançat en diferents formats orals i escrits, incorporant les fonts primàries i secundàries pertinents dins del camp dels Estudis Anglesos.
  • CE7 : Adquirir autonomia progressiva en el procés d'aprenentatge que permeta la cerca de recursos i informació per a la realització de tasques d'investigació en el camp dels Estudis Anglesos.
  • CE8 : Manejar i emprar adequadament les eines necessàries per a la cerca de fonts i referències per a la realització de treballs de recerca en el camp dels Estudis Anglesos.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

Identificar els moviments retòrics de les diferents parts dels gèneres acadèmics estudiats.
Familiaritzar-se amb els aspectes lingüístics que caracteritzen cada part.
Prendre consciència de les funcions de les maneres de comunicació (parlats, escrits, materials no verbals i llenguatge corporal) en presentacions orals.
Poder escriure un article d'investigació i presentar-lo.
Identificar els principals usos i característiques de l'escriptura.
Usar l'escriptura i la lectura per a l'aprenentatge i el pensament de la investigació.
  • Identificar els moviments retòrics de les diferents parts dels gèneres acadèmics estudiats.
  • Familiaritzar-se amb els aspectes lingüístics que caracteritzen cada part.
  • Prendre consciència de les funcions de les maneres de comunicació (parlats, escrits, materials no verbals i llenguatge corporal) en presentacions orals.
  • Poder escriure un article d'investigació i presentar-lo.
  • Identificar els principals usos i característiques de l'escriptura.
  • Usar l'escriptura i la lectura per a l'aprenentatge i el pensament de la investigació.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

* Identificar los movimientos retóricos de las diferentes partes de los géneros académicos estudiados.

* Familiarizarse con los aspectos lingüísticos que caracterizan cada parte.

* Tomar conciencia de las funciones de los modos de comunicación (hablados, escritos, materiales no verbales y lenguaje corporal) en presentaciones orales.

* Identificar los principales usos y características de la escritura.

* Usar la escritura y la lectura para el aprendizaje y el pensamiento de la investigación.

 

 

Dades generals

Codi: 48702
Professor/a responsable:
Díaz Sánchez, Isabel
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: Filologia Anglesa
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix