Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

L'assignatura es desenvolupa sota l'entorn de treball de la metodologia BIM, implementant les mesures necessàries per a obtindre un model BEM. Este model BEM permetrà realitzar l'estudi energètic de l'edificació i proposar millores que permeten optimitzar el funcionament de l'edifici.

L'assignatura és eminentment pràctica, en ella s'abordaran exercicis pràctics de xicoteta escala que permetran a l'estudiant adquirir les destreses necessàries per a abordar un cas pràctic real.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències transversals

  • CT1 : Demostrar capacitats informàtiques i informacionals en l'àmbit de les noves tecnologies en l'edificació
  • CT2 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita
  • CT3 : Ser capaç de liderar estudis relacionats amb l'estalvi i l'eficiència energètica en els edificis

 

Competències generals

  • CG5 : Analitzar i estructurar el comportament energètic dels edificis, avaluant, racionalitzant i contrastant resultats per a la presa de decisions.
  • CG7 : Usar, manejar i interpretar les dades de les eines específiques que s'utilitzen en l'àmbit d'estudi per a prendre decisions, realitzar informes i comunicar conclusions

 

Competències Específiques

  • CE27 : Conèixer la potencialitat i els límits de les eines de simulació del comportament tèrmic dels edificis. Elaborar simulacions energètiques

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

· Analitzar la radiació solar de l'edifici amb eines BIM.
· Realitzar l'anàlisi energètica de l'edifici amb BIM.
· Relacionar les simulacions energètiques amb el cost energètic de l'edifici a través d'eines BIM.
· Detectar interferències en el model BIM relacionades amb el consum energètic.
· Corregir les interferències en el model BIM i proposar solucions constructives que propicien un major estalvi energètic.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Analitzar el comportament energètic d'un model BEM

Interpretar els resultats de l'anàlisi del model BEM

Implementar mesures de millora en el model BEM

 

 

Dades generals

Codi: 43541
Professor/a responsable:
Pérez Sánchez, Vicente Raúl
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: EDIFICACIO I URBANISME
    Àrea: CONSTRUCCIONS ARQUITECTONIQUES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix