Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

La asignatura se desarrolla en el ámbito de la metodología BIM aplicada a la edificación, incidiendo en la necesidad del desarrollo del modelo BIM con las características necesarias para poder realizar simulaciones energéticas de edificios, desarrollando un modelo BEM a partir de los datos relacionados con las condiciones ambientales del edificio.

La asignatura es fundamentalmente práctica, realizando ejercicios a lo largo de las sesiones para conocer y afianzar los contenidos propuestos en la asignatura.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències transversals

  • CT1 : Demostrar capacitats informàtiques i informacionals en l'àmbit de les noves tecnologies en l'edificació
  • CT2 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita
  • CT3 : Ser capaç de liderar estudis relacionats amb l'estalvi i l'eficiència energètica en els edificis

 

Competències generals

  • CG5 : Analitzar i estructurar el comportament energètic dels edificis, avaluant, racionalitzant i contrastant resultats per a la presa de decisions.
  • CG7 : Usar, manejar i interpretar les dades de les eines específiques que s'utilitzen en l'àmbit d'estudi per a prendre decisions, realitzar informes i comunicar conclusions

 

Competències Específiques

  • CE26 : Elaborar models i simular sistemes energètics d'edificis existents i d'obra nova

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

· Estudiar el marc normatiu i realitzar una introducció al BIM aplicat a l'eficiència energètica dels edificis.
· Aprendre l'ús de les eines per a l'elaboració del model BIM per a simulacions energètiques.
· Crear un model energètic BEM (Building Energy Modeling).
· Solucionar els problemes gràfics d'alçament dels edificis existents amb eines BIM.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

  • Conocer los conceptos fundamentales de la metodología BIM.
  • Conocer diferentes softwares BIM para modelado y simulación energética.
  • Entender el proceso de modelado BIM.
  • Comprender y modelar incluyendo en el modelo BIM las características necesarias para realizar simulaciones energéticas.
  • Preparar el modelo BIM para exportarlo.
  • Crear un modelo BEM a partir del modelo BIM.

 

 

Dades generals

Codi: 43540
Professor/a responsable:
Pérez Sánchez, Juan Carlos
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: EDIFICACIO I URBANISME
    Àrea: CONSTRUCCIONS ARQUITECTONIQUES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix