Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2025-26
Estudi dels problemes i debats historiogràfics, i dels seus enfocaments metodològics, relacionats amb el Mediterrani Occidental de l'Edat Moderna, des d'una perspectiva tant teòrica, com a pràctica, en què s'introduirà a l'estudiant en l'accés a bases d'informació bibliogràfica i diverses formes de comunicació científica dels resultats de la recerca: conferències, assistència a seminaris i col·loquis entre historiadors...
Resultats d'aprenentatge / Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26
Coneixements o Continguts de Màster
- CON01 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
- CON02 : Comprendre que el coneixement històric està en contínua construcció i comparar i avaluar les diferents perspectives historiogràfiques.
Capacitats o Competències de Màster
- COMP03 : Que l'estudiantat sàpia comunicar les seues conclusions i els coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- COMP04 : Identificar i utilitzar apropiadament fonts d'informació per a resoldre problemes en la investigació en història moderna de la Mediterrània Occidental.
- CT01 : Contribuir en el disseny, desenvolupament i execució de solucions que donen resposta a demandes socials, tenint en compte com a referent els objectius de desenvolupament sostenible.
- CT02 : Demostrar raonament crític i autocrític en l'àmbit de la titulació, considerant aspectes com ara l'ètica professional, els valors morals i les implicacions socials de les diferents activitats realitzades.
- CT03 : Col·laborar eficaçment en equips de treball, assumint responsabilitats i funcions de lideratge i contribuint a la millora i desenvolupament col·lectiu.
- CT04 : Actuar amb autonomia en l'aprenentatge, prenent decisions fonamentades en diferents contextos, emetent judicis sobre la base de l'experimentació i l'anàlisi i transferint el coneixement a noves situacions.
- CT05 : Saber comunicar-se de manera efectiva, tant de manera oral com escrita, adaptant-se a les característiques de la situació i de l'audiència.
- CT06 : Proposar solucions creatives i innovadores a situacions o problemes complexos, propis de l'àmbit de coneixement, per a donar resposta a les diverses necessitats professionals i socials.
- CT07 : Conèixer i comprendre, des del propi àmbit de la titulació, les desigualtats per raó de sexe i gènere en la societat; integrar les diferents necessitats i preferències per raó de sexe i de gènere en el disseny de solucions i resolució de problemes.
Habilitats o Destreses de Màster
- HAB02 : Elaborar i manejar escrits, informes i procediments d'actuació més idonis per als problemes suscitats en la investigació sobre història moderna de la Mediterrània Occidental.
- HAB03 : Analitzar de manera crítica treballs en l'àrea de la història moderna de la Mediterrània Occidental.
- HAB04 : Aplicar les noves tecnologies a la investigació en història moderna de la Mediterrània Occidental.
- HAB05 : Comentar, anotar i editar textos i documents de l'època moderna de manera pertinent.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Conéixer els principals corrents de la historiografia en història moderna, amb especial referència als que es refereixen al Mediterrani Occidental, analitzar-ne críticament les aportacions, identificar els principals tipus de fonts documentals i conéixer-ne les possibilitats d'ús segons els problemes historiogràfics estudiats i els instruments per a localitzar-los i analitzar-los. Llegir i editar textos i documents de l'època. Exposar, per escrit i oralment, les conclusions.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26
L'estudiant coneixerà els principals corrents de la historiografia en Història Moderna, amb especial referència a les quals es refereixen al Mediterrani Occidental, i analitzarà de forma crítica les seues aportacions. Exposarà per escrit i oralment les seues conclusions.
Dades generals
Codi:
43200
Professor/a responsable:
García Torres, Adrián
Crèdits ECTS:
5,00
Crèdits teòrics:
0,72
Crèdits pràctics:
0,84
Càrrega no presencial:
3,44
Departaments amb docència
-
Dep.:
Història Medieval, Història Moderna i Ciències i Tècniques Historiogràfiques
Àrea: Història Moderna
Crèdits teòrics: 0,72
Crèdits pràctics: 0,84
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN HISTÒRIA I IDENTITATS EN EL MEDITERRANI OCCIDENTAL (SEGLES XV-XIX)
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)

