Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Aquesta assignatura proporciona formació avançada sobre les aportacions de la Lingüística Aplicada als processos d'ensenyament i aprenentatge de segones llengües/llengües estrangeres, en particular pel que fa a la fonamentació de la planificació i l'avaluació de l'ensenyament. Al seu torn, introdueix a l'alumne en els mètodes d'investigació aplicables sobre aquests dos àmbits, així com en les fases del procés investigador.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Habilitats/Destreses

  • CE12 : Ser capaç de llegir i d'utilitzar de manera pertinent bibliografia especialitzada, terminologia i eines conceptuals que puguen servir de base per a la planificació de la docència i per a la investigació, tant pel que fa als aspectes comuns a l'ensenyament de segones llengües/llengües estrangeres com en relació amb la seua aplicació a l'espanyol i/o l'anglès.
  • CT3 : Adquirir les habilitats, estratègies i procediments per a saber actuar amb ètica i responsabilitat en la cerca de solucions que fomenten el desenvolupament sostenible, la igualtat de gènere, la no discriminació, la inclusió, la justícia, la pau i l'equitat social.

 

Coneiximents/Continguts

  • CE1 : Conèixer les fases del treball investigador i els mètodes específics per a la investigació en l'ensenyament de l'espanyol i/o l'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  1. Coneixement de perspectives i tendències actuals en la programació de L2/LE i l'avaluació i metodologies específiques d'investigació en aquesta àrea.
  2. Coneixement de bibliografia especialitzada de referència i fonts d'informació en matèria de lingüística aplicada a l'ensenyament de segones llengües o llengües estrangeres
  3. Coneixement de termes i eines conceptuals pertinents en matèria de lingüística aplicada a l'ensenyament de segones llengües o llengües estrangeres.
  4. Aplicació dels coneixements adquirits en activitats d'estudi de casos, resolució de problemes, disseny d'activitats.
  5. Utilització analítica i comprensiva de la bibliografia de referència i les fonts d'informació.
  6. Utilització adequada de termes i eines conceptuals.
  7. Aplicació dels coneixements adquirits a treballs acadèmics.
  8. Responsabilitat en les tasques individuals.
  9. Col·laboració en les tasques col·lectives.
  10. Desenvolupament d'una actitud flexible i crítica davant la diversitat de mètodes, teories, perspectives.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Objectius conceptuals

Que coneguen les perspectives i tendències actuals en la programació de L2/LI I les bases lingüístiques en què es fonamenten.
Que comprenguen el concepte d'avaluació i la relació entre el sistema d'avaluació, els instruments i criteris, la metodologia docent i els objectius formatius.

Objectius procedimentals

Que siguen capaços de fonamentar lingüísticament la seua organització del currículum.
Que siguen capaços de seleccionar i dissenyar sistemes d'avaluació adequats a les exigències concretes del context d'ensenyament, la metodologia docent i els objectius d'aprenentatge, prenent com a base la seua adequació lingüística i els criteris de validesa, fiabilitat i viabilitat.
Que siguen capaços de dissenyar i elaborar un treball referit als processos de planificació i avaluació en l'ensenyament d'una segona llengua utilitzant una metodologia quantitativa o qualitativa en funció del tema tractat i realitzant un estudi empíric a partir del qual obtindre dades per a la seua anàlisi i valoració.


Objectius actitudinals


Que desenvolupen una actitud crítica però flexible respecte a l'ensenyament de llengües, pel que fa als models i enfocaments de la planificació i avaluació.

 

 

Dades generals

Codi: 39000
Professor/a responsable:
Galindo Merino, María del Mar
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: Filologia Espanyola, Lingüística General i Teoria de la Literatura
    Àrea: LINGÜISTICA GENERAL
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix