Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2025-26
Aquesta assignatura representa el primer contacte de l'alumnat amb el camp de la Intel·ligència Artificial (IA). La IA és una de les àrees de la informàtica amb major creixement i una rellevància cada vegada més crítica en l'àmbit professional. Per als futurs titulats en Enginyeria Informàtica, la comprensió profunda i la capacitat d'aplicar els conceptes i tècniques de la IA en la resolució de problemes complexos són competències troncals.
El coneixement adquirit en aquesta assignatura és fonamental perquè els estudiants puguen abordar amb èxit una part significativa dels projectes tecnològics i d'innovació en els quals es veuran involucrats durant el seu exercici professional. La capacitat de dissenyar, desenvolupar i implementar solucions basades en IA s'ha convertit en un diferenciador clau en el mercat laboral i en un motor d'avanç en pràcticament tots els sectors. Aquesta matèria senta les bases per a la comprensió dels sistemes intel·ligents i la presa de decisions basada en informació.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26
Competències específiques (CE)
- CE15 : Coneixement i aplicació dels principis fonamentals i tècniques bàsiques dels sistemes intel·ligents i la seua aplicació pràctica.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26
- Reflexionar sobre el context de la Intel·ligència Artificial i els Sistemes Intel·ligents a partir de l'anàlisi de les seues problemàtiques, tècniques i línies d'investigació.
- Prendre contacte amb literatura general i específica d'Intel·ligència Artificial.
- Dominar i utilitzar la terminologia emprada en Intel·ligència Artificial.
- Identificar llenguatges i eines de desenvolupament pròpies de la Intel·ligència Artificial.
- Comprendre, conéixer, analitzar i aplicar els mètodes de cerca avançada per a la resolució de problemes.
- Comprendre els mètodes utilitzats habitualment en el disseny de jocs per ordinador de dos contrincants.
- Conéixer distintes formes de representar el coneixement.
- Conéixer les àrees de la Intel·ligència Artificial: Visió Artificial i Aprenentatge.
- Ser capaços d'implementar algorismes de Visió Artificial i Aprenentatge.
- Capacitat d'integrar els coneixements, mètodes, algorismes i destreses pràctiques dels Sistemes d'Intel·ligència Artificial.
- Ser capaços de mostrar mitjançant exemples i resultats la validesa dels seus treballs.
- Desenvolupar la maduresa en la realització d'informes i documentació útil dels algorismes implementats.
- Desenvolupar capacitats d'aplicar i relacionar, de forma autònoma, la Intel·ligència Artificial interdisciplinària.
Dades generals
Codi:
34024
Professor/a responsable:
Aznar Gregori, Fidel
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
DOBLE GRAU EN ENGINYERIA INFORMÀTICA I ADMININISTRACIÓ I DIRECCIÓ D'EMPRESES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 5)
-
GRAU EN ENGINYERIA INFORMÀTICA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)