Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències transversals

  • CT03 : Comunicar de manera oral i escrita transmetent informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

 

Competències generals

  • CG01 : Capacitat per al disseny, desenvolupament i gestió en l'àmbit de l'enginyeria aeronàutica que tinguen per objecte, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que s'estableix en l'apartat 5 de l'ordre CIN/308/2009, de 9 de febrer, els vehicles aeroespacials, els sistemes de propulsió aeroespacial, els materials aeroespacials, les infraestructures aeroportuàries, les infraestructures d'aeronavegació i qualsevol sistema de gestió de l'espai, del trànsit i del transport aeri.
  • CG02 : Planificació, redacció, direcció i gestió de projectes, càlcul i fabricació en l'àmbit de l'enginyeria aeronàutica que tinguen per objecte, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que s'estableix en l'apartat 5 de l'ordre CIN/308/2009, de 9 de febrer, els vehicles aeroespacials, els sistemes de propulsió aeroespacial, els materials aeroespacials, les infraestructures aeroportuàries, les infraestructures d'aeronavegació i qualsevol sistema de gestió de l'espai, del trànsit i del transport aeri.
  • CG03 : Instal·lació explotació i manteniment en l'àmbit de l'enginyeria aeronàutica que tinguen per objecte, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que s'estableix en l'apartat 5 de l'ordre CIN/308/2009, de 9 de febrer, els vehicles aeroespacials, els sistemes de propulsió aeroespacial, els materials aeroespacials, les infraestructures aeroportuàries, les infraestructures d'aeronavegació i qualsevol sistema de gestió de l'espai, del trànsit i del transport aeri.
  • CG04 : Verificació i certificació en l'àmbit de l'enginyeria aeronàutica que tinguen per objecte, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que s'estableix en l'apartat 5 de l'ordre CIN/308/2009, de 9 de febrer, els vehicles aeroespacials, els sistemes de propulsió aeroespacial, els materials aeroespacials, les infraestructures aeroportuàries, les infraestructures d'aeronavegació i qualsevol sistema de gestió de l'espai, del trànsit i del transport aeri.
  • CG05 : Capacitat per a realitzar activitats de projecció, de direcció tècnica, de peritatge, de redacció d'informes, de dictàmens, i d'assessorament tècnic en tasques relatives a l'Enginyeria Tècnica Aeronàutica, d'exercici de les funcions i de càrrecs tècnics genuïnament aeroespacials.
  • CG07 : Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.

 

Competències Específiques

  • CE11 : Comprendre les prestacions tecnològiques, les tècniques d'optimització dels materials i la modificació de les seues propietats mitjançant tractaments.
  • CE12 : Comprendre els processos de fabricació.
  • CE18 : Coneixement adequat i aplicat a l'enginyeria de: els fonaments de la mecànica de fluids; els principis bàsics del control i l'automatització del vol; les principals característiques i propietats físiques i mecàniques dels materials.
  • CE19 : Coneixement aplicat de: la ciència i tecnologia dels materials; mecànica i termodinàmica; mecànica de fluids; aerodinàmica i mecànica del vol; sistemes de navegació i circulació aèria; tecnologia aeroespacial; teoria d'estructures; transport aeri; economia i producció; projectes; impacte ambiental.
  • CE23 : Coneixement aplicat de: edificació; electricitat; electrotècnia; electrònica; mecànica del vol; hidràulica; instal·lacions aeroportuàries; ciència i tecnologia dels materials; teoria d'estructures; manteniment i explotació d'aeroports; transport aeri, cartografia, topografia, geotecnia i meteorologia.

 

Competències bàsiques

  • CB2 : Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • CB3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Identificar els diferents tipus de materials d'acord amb les seues propietats generals.
  • Identificar les propietats tecnològiques dels materials d'aplicació en IA.
  • Calcular les propietats mecàniques dels materials a partir d'assajos realitzats utilitzant la normativa vigent.
  • Identificar les maneres de fractura dels materials, així com els possibles mecanismes que porten a la fractura del material.
  • Reconèixer la influència de l'estructura microscòpica en les propietats tecnològiques dels materials.
  • Identificar l'estructura microscòpica d'un material sobre la base de la seua composició, i ser capaç de calcular el percentatge de cada constituent.
  • Llistar els tractaments i tècniques d'optimització que modifiquen les propietats tecnològiques dels materials en volum i en superfície.
  • Deduir el tractament o tractaments necessaris per a aconseguir una determinada propietat tecnològica, coneixent l'estructura del material.
  • Seleccionar el tipus de material més adequat per a aplicacions atenent criteris tecnicoeconòmics.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 33823
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 2,40
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ENGINYERIA QUIMICA
    Àrea: ENGINYERIA QUIMICA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,2
  • Dep.: ENGINYERIA CIVIL
    Àrea: ENGINYERIA DE LA CONSTRUCCIO
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix