Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

La asignatura tiene un carácter básico y abarca contenidos relacionados con la codificación y representación de la información, los sistemas digitales y la estructura interna de un computador y su funcionamiento. Estos temas son fundamentales para afrontar la rama del conocimiento sobre Arquitectura y Tenología de Computadores y los conceptos serán utilizados como base para asignaturas posteriores del plan de estudios, como es el caso de Arquitectura de los Computadores.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències transversals

  • CT01 : Utilitzar de manera habitual les eines informàtiques, així com les tecnologies de la informació i les comunicacions, en tot el seu acompliment professional.
  • CT02 : Comunicar de manera oral i escrita transmetent informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

 

Competències generals

  • CG2 : Conéixer, seleccionar i aplicar mètodes dels diferents camps de la intel·ligència artificial per a la resolució de problemes d'enginyeria.
  • CG4 : Obtindre solucions eficients, òptimes i/o probables aplicant els principis propis de l'enginyeria i el mètode científic, descrivint de forma adequada el problema i realitzant una avaluació sòlida de la proposta

 

Competències Específiques

  • CE5 : Descriure l'estructura, organització, funcionament i interconnexió dels sistemes informàtics, així com els components bàsics que els conformen

 

Competències bàsiques

  • CB1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

1. Conéixer els sistemes de numeració, l'aritmètica binària i els fonaments de codificació.

2. Conéixer el funcionament dels dispositius digitals bàsics, tant a nivell lògic com a nivell de circuit integrat elemental. Portes Lògiques, Circuits combinacionals i seqüencials.

3. Conéixer les nocions fonamentals del funcionament dels computadors des d'un punt de vista funcional, tecnològic i estructural.

4. Entendre el disseny bàsic d'unitats aritmètic lògiques (ALUs), memòries (MEM), i entrada/eixida (E/#S) i unitat de control.

5. Entendre mètodes de disseny de sistemes digitals i desenvolupar les etapes d'anàlisis, simulació i síntesis bàsics per a la creació de nous enginys.

6. Ensinistrar en el maneig de herramientasque assistisquen en el disseny de projectes, útils per a l'anàlisi, simulació i síntesi dels circuits digitals.

1. Conéixer els sistemes de numeració, l'aritmètica binària i els fonaments de codificació.

2. Conéixer el funcionament dels dispositius digitals bàsics, tant a nivell lògic com a nivell de circuit integrat elemental. Portes Lògiques, Circuits combinacionals i seqüencials.

3. Conéixer les nocions fonamentals del funcionament dels computadors des d'un punt de vista funcional, tecnològic i estructural.

4. Entendre el disseny bàsic d'unitats aritmètic lògiques (ALUs), memòries (MEM), i entrada/eixida (E/#S) i unitat de control.

5. Entendre mètodes de disseny de sistemes digitals i desenvolupar les etapes d'anàlisis, simulació i síntesis bàsics per a la creació de nous enginys.

6. Ensinistrar en el maneig de herramientasque assistisquen en el disseny de projectes, útils per a l'anàlisi, simulació i síntesi dels circuits digitals.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

  • Dar a conocer las nociones fundamentales del funcionamiento de los sistemas computadores desde un punto de vista funcional, tecnológico y estructural que sirvan como base para continuar la formación en otras áreas.
  • Conocer e interpretar los principales sistemas de representación de la información para su tratamiento digital.
  • Comprender el funcionamiento de los dispositivos digitales básicos.
  • Conocer la estructura básica de un sistema computador
  • Adquirir los esquemas de teoría, abstracción y diseño como método que permita impulsar la capacidad generalizar los problemas, así como para asimilar los rápidos avances en la disciplina y situarlos en su contexto de innovación científica y tecnológica.

 

 

Dades generals

Codi: 33652
Professor/a responsable:
Brotons Molinero, Francisco Javier
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: TECNOLOGIA INFORMATICA I COMPUTACIO
    Àrea: ARQUITECTURA I TECNOLOGIA DE COMPUTADORS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix