Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.
  • CT2 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
  • CT3 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.

 

Competències generals

  • CG1 : Dissenyar, implementar i avaluar accions de prevenció dels trastorns de la comunicació i el llenguatge
  • CG12 : Conèixer, dissenyar i aplicar programes preventius relacionats amb la logopèdia, i fomentar les habilitats comunicatives en la població.
  • CG17 : Ser capaç d'establir una comunicació clara i eficient amb el pacient, els seus familiars i amb la resta de professionals que intervenen en la seua atenció adaptant-se a les característiques sociolingüístiques i culturals de l'interlocutor.
  • CG21 : Ser capaç de realitzar una gestió clínica centrada en el pacient, en l'economia de la salut i l'ús eficient dels recursos sanitaris, així com la gestió eficaç de la documentació clínica amb especial atenció a la confidencialitat.
  • CG7 : Assessorar famílies i a l'entorn social dels usuaris, afavorint la seua participació i col·laboració en el tractament logopèdic.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en els entorns escolar, assistencial, sanitari, soci-sanitari, així com en equips uniprofesionales i multiprofessionals. Assessorar en l'elaboració, execució de polítiques d'atenció i educació sobre temes relacionats amb la prevenció i assistència logopèdica.

 

Competències Específiques

  • CE01.06 : Identificar que l'exercici professional està assentat en el respecte a l'autonomia del pacient; descriure els elements propis del maneig de la documentació clínica amb especial atenció als aspectes de confidencialitat; identificar els criteris bàsics de gestió clínica, economia de la salut i ús eficient dels recursos.
  • CE01.08 : Conèixer el sistema sanitari espanyol i els aspectes bàsics relacionats amb la gestió dels serveis de salut, fonamentalment els que estiguen relacionats la logopèdia.
  • CE02.02 : Conèixer, reconèixer i discriminar entre la varietat de les alteracions: els trastorns específics del desenvolupament del llenguatge, trastorn específic del llenguatge, retards del llenguatge, trastorns fonètics i fonològics; els trastorns de la comunicació i el llenguatge associats a dèficit auditius i visuals, el dèficit d'atenció, la deficiència mental, el trastorn generalitzat del desenvolupament, els trastorns de l'espectre autista, la paràlisi cerebral infantil i les plurideficiències;
  • CE04.02 : Conèixer les funcions de la intervenció logopèdica: Prevenció, educació, reeducació, rehabilitació i tractament.
  • CE04.04 : Conèixer les característiques diferencials de la intervenció logopèdica en els àmbits familiar, escolar, clínic-sanitari i assistencial.
  • CE04.13 : Conèixer l'organització d'institucions educatives, sanitàries i socials.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Reconèixer la influència del context social, comunitari i familiar en les persones amb alteracions logopèdiques
Identificar processos de discriminació social en població amb alteracions en el desenvolupament del llenguatge, l'audició i la comunicació
Identificar com es distribueixen els trastorns del llenguatge i la comunicació en la població atesos els eixos de desigualtat social, com el gènere, la posició socioeconòmica i la condició ètnica i migratòria
Adquirir coneixement entorn del disseny i implementació d'estratègies inclusives des de l'àmbit sanitari i sociosanitari
Adquirir eines per a la planificació d'actuacions d'atenció a la diversitat en espais d'intervenció sanitària i sociosanitària

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 27641
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: PSICOLOGIA DE LA SALUT
    Àrea: PERSONALITAT, AVALUACIO I TRACTAMENT PSICOLOGIC
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: INF. COMUNITARIA, MED. PREV. I SALUT PUB
    Àrea: MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PUBLICA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix