Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.
  • CT2 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
  • CT3 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.

 

Competències generals

  • CG10 : Conèixer els límits de la professió i les seues competències sabent identificar quan és necessari un tractament interdisciplinari o la derivació a un altre professional.
  • CG13 : Ser capaç de desenvolupar habilitats com: regular el seu propi aprenentatge, resoldre problemes, raonar críticament i adaptar-se a situacions noves
  • CG14 : Conèixer i ser capaç d'integrar els fonaments biològics (anatomia i fisiologia), psicològics (processos i desenvolupament evolutiu), lingüístics i pedagògics de la intervenció logopèdica en la comunicació, el llenguatge, la parla, l'audició, la veu i les funcions orals no verbals.
  • CG15 : Conèixer els trastorns de la comunicació, el llenguatge, la parla, l'audició, la veu i les funcions orals no verbals.
  • CG2 : Explorar, avaluar, diagnosticar i emetre pronòstic d'evolució dels trastorns de la comunicació i el llenguatge des d'una perspectiva multidisciplinària, fundada en la capacitat d'interpretació de la història clínica per al que s'aplicaran els principis basats en la millor informació possible i en condicions de seguretat clínica
  • CG4 : Dominar la terminologia que permeta interactuar eficaçment amb altres professionals

 

Competències Específiques

  • CE01.02 : Conèixer i integrar els fonaments psicològics de la Logopèdia: el desenvolupament del llenguatge, el desenvolupament psicològic, la Neuropsicologia del llenguatge, els processos bàsics i la Psicolingüística
  • CE01.03 : Conèixer i integrar els fonaments lingüístics de la Logopèdia: Fonètica i fonologia, morfosintaxis, semàntica, pragmàtica, sociolingüística.
  • CE01.07 : Adquirir habilitats de treball en equip com a unitat en la qual s'estructuren de forma uni o multidisciplinària i interdisciplinària els professionals i altre personal relacionats amb l'avaluació diagnòstica i tractament logoterápico.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

Conéixer i ser capaç d'integrar els fonaments lingüístics de la intervenció logopèdica en la comunicació, el llenguatge, la parla, l'audició, la veu i les funcions orals no verbals, entenent l'organització de l'estudi del llenguatge i les llengües com a base epistemològica del quefer logopèdic.
Comprendre l'organització metodològica del signe lingüístic i les seues repercussions en la Logopèdia per a la descripció dels nivells fonétivo i fonològic, morfològic i sintàctic, lexicològic i semàntic en situacions de comunicació. 
Poder descriure la dimensió pragmàtica de l'actuació comunicativa.
Comprendre la situació i els marcs d'existència dels fets lingüístics i les branques de la Lingüística relacionades amb la Logopèdia que s'han acostat a ells prenent-los com a objecte d'estudi i investigació.
Dominar la terminologia lingüística per a poder interactuar eficaçment amb altres professionals.
Ser capaç de desenvolupar habilitats com: regular el seu propi aprenentatge, resoldre problemes, raonar críticament i #adaptar a situacions noves.
  • Conéixer i ser capaç d'integrar els fonaments lingüístics de la intervenció logopèdica en la comunicació, el llenguatge, la parla, l'audició, la veu i les funcions orals no verbals, entenent l'organització de l'estudi del llenguatge i les llengües com a base epistemològica del quefer logopèdic.
  • Comprendre l'organització metodològica del signe lingüístic i les seues repercussions en la Logopèdia per a la descripció dels nivells fonétivo i fonològic, morfològic i sintàctic, lexicològic i semàntic en situacions de comunicació. 
  • Poder descriure la dimensió pragmàtica de l'actuació comunicativa.
  • Comprendre la situació i els marcs d'existència dels fets lingüístics i les branques de la Lingüística relacionades amb la Logopèdia que s'han acostat a ells prenent-los com a objecte d'estudi i investigació.
  • Dominar la terminologia lingüística per a poder interactuar eficaçment amb altres professionals.
  • Ser capaç de desenvolupar habilitats com: regular el seu propi aprenentatge, resoldre problemes, raonar críticament i #adaptar a situacions noves.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 27603
Professor/a responsable:
Casanova Martínez, Fernando
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FIL.ESPANYOLA, LING.GENERAL I Tª LITERA.
    Àrea: LINGÜISTICA GENERAL
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: FILOLOGIA CATALANA
    Àrea: FILOLOGIA CATALANA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix