Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Leer y comprender textos en lengua inglesa.
  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals

  • CG1 : Reconèixer els elements essencials de la professió mèdica, incloent-hi els principis ètics, les responsabilitats legals i l'exercici professional centrat en el/la pacient.
  • CG10 : Comprendre i reconèixer els agents causants i factors de risc que determinen els estats de salut i el desenvolupament de la malaltia.
  • CG11 : Comprendre i reconèixer els efectes del creixement, el desenvolupament i l'envelliment sobre l'individu i el seu entorn social.
  • CG12 : Comprendre els fonaments d'acció, indicacions i eficàcia de les intervencions terapèutiques basant-se en l'evidència científica disponible.
  • CG13 : Obtenir i elaborar una història clínica que continga tota la informació rellevant.
  • CG14 : Realitzar un examen físic i una valoració mental.
  • CG15 : Tenir capacitat per a elaborar un judici diagnòstic inicial i establir una estratègia diagnòstica raonada.
  • CG16 : Reconèixer i tractar les situacions que posen la vida en perill immediat i aquelles altres que exigeixen atenció immediata.
  • CG17 : Establir el diagnòstic, pronòstic i tractament, aplicant els principis basats en la millor informació possible i en condicions de seguretat clínica.
  • CG18 : Indicar la terapèutica més adequada dels processos aguts i crònics més prevalents, així com dels malalts en fase terminal.
  • CG19 : Plantejar i proposar les mesures preventives adequades a cada situació clínica.
  • CG20 : Adquirir experiència clínica adequada en institucions hospitalàries, centres de salut o altres institucions sanitàries, sota supervisió, així com coneixements bàsics de gestió clínica centrada en el/la pacient i utilització adequada de proves, medicaments i altres recursos del sistema sanitari.
  • CG25 : Reconèixer els determinants de salut en la població, tant els genètics com els dependents del sexe i estils de vida, demogràfics, ambientals, socials, econòmics, psicològics i culturals.
  • CG35 : Comprendre la importància i les limitacions del pensament científic en l'estudi, la prevenció i el maneig de les malalties.
  • CG5 : Reconèixer les pròpies limitacions i la necessitat de mantenir i actualitzar la seua competència professional, donant especial importància a l'aprenentatge de manera autònoma de nous coneixements i tècniques i a la motivació per la qualitat.
  • CG7 : Comprendre i reconèixer l'estructura i funció normal del cos humà, a nivell molecular, cel·lular, tissular, orgànic i de sistemes, en les diferents etapes de la vida i en els dos sexes.
  • CG9 : Comprendre i reconèixer els efectes, mecanismes i manifestacions de la malaltia sobre l'estructura i funció del cos humà.

 

Competències específiques:>>Mòdul I: Morfologia, estructura i funció del cos humà

  • CE1.03 : Conèixer els principis bàsics de la nutrició humana.

 

Competències específiques:>>Mòdul III: Formació clínica humana

  • CE3.12 : Reconèixer, diagnosticar i orientar el maneig de les principals patologies del sistema endocrí.
  • CE3.13 : Conèixer les patologies de la nutrició.
  • CE3.16 : Reconèixer, diagnosticar i orientar el maneig de les principals patologies infeccioses en els diferents òrgans i aparells.
  • CE3.26 : Saber hacer una anamnesis completa, centrada en el paciente y orientada a las diversas patologías, interpretando su significado.
  • CE3.27 : Saber hacer una exploración física por aparatos y sistemas, así como una exploración psicopatológica, interpretando su significado.
  • CE3.28 : Saber valorar les modificacions dels paràmetres clínics en les diferents edats.

 

Competències específiques:>>Mòdul IV: Procediments diagnòstics i terapèutics

  • CE4.01 : Valorar la relació risc/benefici dels procediments diagnòstics i terapèutics.
  • CE4.02 : Conèixer les indicacions de les proves bioquímiques, hematològiques, immunològiques, microbiològiques, anatomopatològiques i d'imatge.
  • CE4.07 : Conèixer els marcadors bioquímics, citogenéticos i de biologia molecular aplicats al diagnòstic clínic.
  • CE4.16 : Conèixer els principis generals de la nutrició i la dietoteràpia i la seua aplicació en la promoció de la salut, prevenció i tractament de malalties.
  • CE4.24 : Saber interpretar els resultats de les proves diagnòstiques del laboratori.
  • CE4.27 : Saber utilitzar els diversos fàrmacs adequadament.
  • CE4.30 : Valorar l'estat nutricional i elaborar una dieta adequada a les diferents circumstàncies.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Durant el període de formació l'alumnat ha d'adquirir els coneixements teòrics i les habilitats clíniques que li permeten identificar els principals problemes endocrí-metabòlics i nutricionals. A més, l'alumnat haurà de ser capaç d'orientar el diagnòstic, mitjançant l'ús racional dels mètodes diagnòstics actuals i el tractament de les malalties endocrí-metabòliques i els trastorns de la nutrició. L'ensenyament pràctic i els seminaris, busquen el que els coneixements tècnics es complementen amb la destresa i les habilitats en la recollida i valoració de símptomes i signes. A més, el contacte amb el malalt permetrà a l'estudiant obtindre la formació humana necessària perquè en el seu futur exercici professional, la comprensió i l'empatia siguen les característiques fonamentals de la seua relació amb els malalts. Finalment, un objectiu essencial de l'ensenyament ha de ser el de proporcionar els coneixements, les habilitats i les actituds necessàries perquè l'alumnat siga capaç de progressar per si mateix (acte-aprenentatge i investigació) en el seu futur professional.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 27250
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

Sense dades

Estudis en què s'imparteix