Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2025-26
Sense dades
Resultats d'aprenentatge / Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Leer y comprender textos en lengua inglesa.
- CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
Competències generals
- CG1 : Reconèixer els elements essencials de la professió mèdica, incloent-hi els principis ètics, les responsabilitats legals i l'exercici professional centrat en el/la pacient.
- CG10 : Comprendre i reconèixer els agents causants i factors de risc que determinen els estats de salut i el desenvolupament de la malaltia.
- CG11 : Comprendre i reconèixer els efectes del creixement, el desenvolupament i l'envelliment sobre l'individu i el seu entorn social.
- CG12 : Comprendre els fonaments d'acció, indicacions i eficàcia de les intervencions terapèutiques basant-se en l'evidència científica disponible.
- CG13 : Obtenir i elaborar una història clínica que continga tota la informació rellevant.
- CG14 : Realitzar un examen físic i una valoració mental.
- CG15 : Tenir capacitat per a elaborar un judici diagnòstic inicial i establir una estratègia diagnòstica raonada.
- CG16 : Reconèixer i tractar les situacions que posen la vida en perill immediat i aquelles altres que exigeixen atenció immediata.
- CG17 : Establir el diagnòstic, pronòstic i tractament, aplicant els principis basats en la millor informació possible i en condicions de seguretat clínica.
- CG18 : Indicar la terapèutica més adequada dels processos aguts i crònics més prevalents, així com dels malalts en fase terminal.
- CG19 : Plantejar i proposar les mesures preventives adequades a cada situació clínica.
- CG2 : Comprendre la importància d'aquests principis per al benefici del pacient, de la societat i la professió, amb especial atenció al secret professional.
- CG20 : Adquirir experiència clínica adequada en institucions hospitalàries, centres de salut o altres institucions sanitàries, sota supervisió, així com coneixements bàsics de gestió clínica centrada en el/la pacient i utilització adequada de proves, medicaments i altres recursos del sistema sanitari.
- CG21 : Escoltar amb atenció, obtenir i sintetitzar informació pertinent sobre els problemes que afligeixen al malalt i comprendre el contingut d'aquesta informació.
- CG22 : Redactar històries clíniques i altres registres mèdics de manera comprensible a tercers.
- CG23 : Comunicar-se de manera efectiva i clara, tant verbalment com per escrit, amb els pacients, els familiars, els mitjans de comunicació i altres professionals.
- CG24 : Establir una bona comunicació interpersonal que capacite per a dirigir-se amb eficiència i empatia als pacients, als familiars, mitjans de comunicació i altres professionals.
- CG3 : Saber aplicar el principi de justícia social a la pràctica professional i comprendre les implicacions ètiques de la salut en un context mundial en transformació.
- CG4 : Desenvolupar la pràctica professional amb respecte a l'autonomia del pacient, a les seues creences i cultura.
- CG5 : Reconèixer les pròpies limitacions i la necessitat de mantenir i actualitzar la seua competència professional, donant especial importància a l'aprenentatge de manera autònoma de nous coneixements i tècniques i a la motivació per la qualitat.
- CG6 : Desenvolupar la pràctica professional amb respecte a altres professionals de la salut, adquirint habilitats de treball en equip.
- CG9 : Comprendre i reconèixer els efectes, mecanismes i manifestacions de la malaltia sobre l'estructura i funció del cos humà.
Competències específiques:>>Mòdul III: Formació clínica humana
- CE3.07 : Reconèixer, diagnosticar i orientar el maneig de les principals patologies cardiocirculatòries.
Competències específiques:>>Mòdul IV: Procediments diagnòstics i terapèutics
- CE4.01 : Valorar la relació risc/benefici dels procediments diagnòstics i terapèutics.
- CE4.17 : Conèixer les indicacions principals de les tècniques electrofisiológicas (ECG, EEG, EMG i unes altres).
- CE4.18 : Conèixer la fisiopatologia de les ferides (incloent cremades, congelacions i altres tipus de ferides). Conèixer els processos de cicatrització, hemorràgia quirúrgica i profilaxi tromboembòlica.
- CE4.19 : Conèixer les indicacions quirúrgiques generals, el risc preoperatori i les complicacions postoperatòries.
- CE4.25 : Manejar les tècniques de desinfecció i esterilització.
- CE4.28 : Saber com realitzar i interpretar un electrocardiograma i un electroencefalograma.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26
Sense dades
Dades generals
Codi:
27237
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
Sense dadesEstudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MEDICINA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 4)

