Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Leer y comprender textos en lengua inglesa.
  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals

  • CG1 : Reconèixer els elements essencials de la professió mèdica, incloent-hi els principis ètics, les responsabilitats legals i l'exercici professional centrat en el/la pacient.
  • CG10 : Comprendre i reconèixer els agents causants i factors de risc que determinen els estats de salut i el desenvolupament de la malaltia.
  • CG11 : Comprendre i reconèixer els efectes del creixement, el desenvolupament i l'envelliment sobre l'individu i el seu entorn social.
  • CG12 : Comprendre els fonaments d'acció, indicacions i eficàcia de les intervencions terapèutiques basant-se en l'evidència científica disponible.
  • CG13 : Obtenir i elaborar una història clínica que continga tota la informació rellevant.
  • CG14 : Realitzar un examen físic i una valoració mental.
  • CG15 : Tenir capacitat per a elaborar un judici diagnòstic inicial i establir una estratègia diagnòstica raonada.
  • CG16 : Reconèixer i tractar les situacions que posen la vida en perill immediat i aquelles altres que exigeixen atenció immediata.
  • CG17 : Establir el diagnòstic, pronòstic i tractament, aplicant els principis basats en la millor informació possible i en condicions de seguretat clínica.
  • CG18 : Indicar la terapèutica més adequada dels processos aguts i crònics més prevalents, així com dels malalts en fase terminal.
  • CG19 : Plantejar i proposar les mesures preventives adequades a cada situació clínica.
  • CG20 : Adquirir experiència clínica adequada en institucions hospitalàries, centres de salut o altres institucions sanitàries, sota supervisió, així com coneixements bàsics de gestió clínica centrada en el/la pacient i utilització adequada de proves, medicaments i altres recursos del sistema sanitari.
  • CG23 : Comunicar-se de manera efectiva i clara, tant verbalment com per escrit, amb els pacients, els familiars, els mitjans de comunicació i altres professionals.
  • CG25 : Reconèixer els determinants de salut en la població, tant els genètics com els dependents del sexe i estils de vida, demogràfics, ambientals, socials, econòmics, psicològics i culturals.
  • CG34 : Tenir, en l'activitat professional, un punt de vista crític, creatiu, amb escepticisme constructiu i orientat a la investigació.
  • CG5 : Reconèixer les pròpies limitacions i la necessitat de mantenir i actualitzar la seua competència professional, donant especial importància a l'aprenentatge de manera autònoma de nous coneixements i tècniques i a la motivació per la qualitat.
  • CG9 : Comprendre i reconèixer els efectes, mecanismes i manifestacions de la malaltia sobre l'estructura i funció del cos humà.

 

Competències específiques:>>Mòdul III: Formació clínica humana

  • CE3.11 : Reconèixer, diagnosticar i orientar el maneig de les principals patologies de l'aparell respiratori.

 

Competències específiques:>>Mòdul IV: Procediments diagnòstics i terapèutics

  • CE4.01 : Valorar la relació risc/benefici dels procediments diagnòstics i terapèutics.
  • CE4.02 : Conèixer les indicacions de les proves bioquímiques, hematològiques, immunològiques, microbiològiques, anatomopatològiques i d'imatge.
  • CE4.07 : Conèixer els marcadors bioquímics, citogenéticos i de biologia molecular aplicats al diagnòstic clínic.
  • CE4.12 : Valorar les indicacions i contraindicacions dels estudis radiològics.
  • CE4.26 : Saber interpretar mitjançant lectura sistemàtica una imatge radiològica.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

-Conèixer els principals quadres clínics que comprenen la patologia de l'aparell respiratori.

-Adquirir el coneixement per a desenvolupar els processos i procedimentos diagnòstics en malalties respiratòries.

-Adquirir la destresa per a interpretar els resultats dels processos diagnòstics.

-Conèixer el tractament de les malalties respiratòries.

-Conèixer el tractament quirúrgic de les malalties pulmonars.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 27236
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

Sense dades

Estudis en què s'imparteix