Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Leer y comprender textos en lengua inglesa.
  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals

  • CG1 : Reconèixer els elements essencials de la professió mèdica, incloent-hi els principis ètics, les responsabilitats legals i l'exercici professional centrat en el/la pacient.
  • CG10 : Comprendre i reconèixer els agents causants i factors de risc que determinen els estats de salut i el desenvolupament de la malaltia.
  • CG11 : Comprendre i reconèixer els efectes del creixement, el desenvolupament i l'envelliment sobre l'individu i el seu entorn social.
  • CG12 : Comprendre els fonaments d'acció, indicacions i eficàcia de les intervencions terapèutiques basant-se en l'evidència científica disponible.
  • CG13 : Obtenir i elaborar una història clínica que continga tota la informació rellevant.
  • CG14 : Realitzar un examen físic i una valoració mental.
  • CG15 : Tenir capacitat per a elaborar un judici diagnòstic inicial i establir una estratègia diagnòstica raonada.
  • CG16 : Reconèixer i tractar les situacions que posen la vida en perill immediat i aquelles altres que exigeixen atenció immediata.
  • CG17 : Establir el diagnòstic, pronòstic i tractament, aplicant els principis basats en la millor informació possible i en condicions de seguretat clínica.
  • CG18 : Indicar la terapèutica més adequada dels processos aguts i crònics més prevalents, així com dels malalts en fase terminal.
  • CG19 : Plantejar i proposar les mesures preventives adequades a cada situació clínica.
  • CG20 : Adquirir experiència clínica adequada en institucions hospitalàries, centres de salut o altres institucions sanitàries, sota supervisió, així com coneixements bàsics de gestió clínica centrada en el/la pacient i utilització adequada de proves, medicaments i altres recursos del sistema sanitari.
  • CG23 : Comunicar-se de manera efectiva i clara, tant verbalment com per escrit, amb els pacients, els familiars, els mitjans de comunicació i altres professionals.
  • CG25 : Reconèixer els determinants de salut en la població, tant els genètics com els dependents del sexe i estils de vida, demogràfics, ambientals, socials, econòmics, psicològics i culturals.
  • CG35 : Comprendre la importància i les limitacions del pensament científic en l'estudi, la prevenció i el maneig de les malalties.
  • CG5 : Reconèixer les pròpies limitacions i la necessitat de mantenir i actualitzar la seua competència professional, donant especial importància a l'aprenentatge de manera autònoma de nous coneixements i tècniques i a la motivació per la qualitat.
  • CG7 : Comprendre i reconèixer l'estructura i funció normal del cos humà, a nivell molecular, cel·lular, tissular, orgànic i de sistemes, en les diferents etapes de la vida i en els dos sexes.
  • CG9 : Comprendre i reconèixer els efectes, mecanismes i manifestacions de la malaltia sobre l'estructura i funció del cos humà.

 

Competències específiques:>>Mòdul III: Formació clínica humana

  • CE3.18 : Conèixer les característiques morfofuncionales del nounat, el xiquet i l'adolescent. Conèixer els processos de les principals patologies pediàtriques. Adquirir les bases en nutrició infantil.
  • CE3.20 : Conèixer el desenvolupament cognitiu, emocional i psicosocial en la infància i adolescència. Conèixer els fonaments biològics, psicològics i socials de la personalitat i la conducta.
  • CE3.26 : Saber hacer una anamnesis completa, centrada en el paciente y orientada a las diversas patologías, interpretando su significado.
  • CE3.27 : Saber hacer una exploración física por aparatos y sistemas, así como una exploración psicopatológica, interpretando su significado.

 

Competències específiques:>>Mòdul IV: Procediments diagnòstics i terapèutics

  • CE4.01 : Valorar la relació risc/benefici dels procediments diagnòstics i terapèutics.
  • CE4.02 : Conèixer les indicacions de les proves bioquímiques, hematològiques, immunològiques, microbiològiques, anatomopatològiques i d'imatge.
  • CE4.07 : Conèixer els marcadors bioquímics, citogenéticos i de biologia molecular aplicats al diagnòstic clínic.
  • CE4.12 : Valorar les indicacions i contraindicacions dels estudis radiològics.
  • CE4.14 : Conèixer els principals grups de fàrmacs, dosis, vies d'administració i farmacocinètica. Conèixer les seues interaccions i efectes adversos. Adquirir coneixements sobre prescripció i fármacovigilancia. Conèixer la farmacologia dels diferents aparells i sistemes. Conèixer els fàrmacs analgèsics, antineoplásicos, antimicrobians i antiinflamatoris.
  • CE4.24 : Saber interpretar els resultats de les proves diagnòstiques del laboratori.
  • CE4.30 : Valorar l'estat nutricional i elaborar una dieta adequada a les diferents circumstàncies.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

-Adquirir coneixements sobre les cures del xiquet i adolescent sa així com les mesures encaminades al manteniment de la salut integral i la
prevenció de malalties.
-Conèixer els fonaments de la nutrició infantil i les mesures necessàries per a facilitar el creixement i desenvolupament adequats juntament amb el benestar físic,
psicològic i social del xiquet i adolescent.
-Realitzar correctament la historia clínica i exploració física del xiquet i identificar signes i símptomes suggestius de malaltia així com reconèixer
variants de la normalitat.
-Ser capaç de valorar exàmens complementaris de laboratori, d'imatge, o proves funcionals, coneixent els patrons de normalitat de cada
edat.
-Adquirir coneixements i habilitats per a orientar adequadament les principals malalties de la infància i adolescència.
-Ser capaç de reconèixer i dur a terme les actuacions necessàries en les urgències vitals dels xiquets.
-Adquirir competències per a comunicar-se adequadament de manera fluida i eficaç amb el xiquet i la seua família.
-Mantenir i actualitzar la competència professional, prestant especial importància a l'aprenentatge de manera autònoma de nous coneixements i tècniques
i a la motivació per la qualitat.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 27234
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

Sense dades

Estudis en què s'imparteix