Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Leer y comprender textos en lengua inglesa.
  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals

  • CG1 : Reconèixer els elements essencials de la professió mèdica, incloent-hi els principis ètics, les responsabilitats legals i l'exercici professional centrat en el/la pacient.
  • CG10 : Comprendre i reconèixer els agents causants i factors de risc que determinen els estats de salut i el desenvolupament de la malaltia.
  • CG11 : Comprendre i reconèixer els efectes del creixement, el desenvolupament i l'envelliment sobre l'individu i el seu entorn social.
  • CG13 : Obtenir i elaborar una història clínica que continga tota la informació rellevant.
  • CG14 : Realitzar un examen físic i una valoració mental.
  • CG15 : Tenir capacitat per a elaborar un judici diagnòstic inicial i establir una estratègia diagnòstica raonada.
  • CG20 : Adquirir experiència clínica adequada en institucions hospitalàries, centres de salut o altres institucions sanitàries, sota supervisió, així com coneixements bàsics de gestió clínica centrada en el/la pacient i utilització adequada de proves, medicaments i altres recursos del sistema sanitari.
  • CG21 : Escoltar amb atenció, obtenir i sintetitzar informació pertinent sobre els problemes que afligeixen al malalt i comprendre el contingut d'aquesta informació.
  • CG22 : Redactar històries clíniques i altres registres mèdics de manera comprensible a tercers.
  • CG23 : Comunicar-se de manera efectiva i clara, tant verbalment com per escrit, amb els pacients, els familiars, els mitjans de comunicació i altres professionals.
  • CG24 : Establir una bona comunicació interpersonal que capacite per a dirigir-se amb eficiència i empatia als pacients, als familiars, mitjans de comunicació i altres professionals.
  • CG25 : Reconèixer els determinants de salut en la població, tant els genètics com els dependents del sexe i estils de vida, demogràfics, ambientals, socials, econòmics, psicològics i culturals.
  • CG27 : Reconèixer el seu paper en equips multiprofessionals, assumint el lideratge quan siga apropiat, tant per a la provisió de cures de la salut, com en les intervencions per a la promoció de la salut.
  • CG5 : Reconèixer les pròpies limitacions i la necessitat de mantenir i actualitzar la seua competència professional, donant especial importància a l'aprenentatge de manera autònoma de nous coneixements i tècniques i a la motivació per la qualitat.
  • CG6 : Desenvolupar la pràctica professional amb respecte a altres professionals de la salut, adquirint habilitats de treball en equip.
  • CG7 : Comprendre i reconèixer l'estructura i funció normal del cos humà, a nivell molecular, cel·lular, tissular, orgànic i de sistemes, en les diferents etapes de la vida i en els dos sexes.
  • CG9 : Comprendre i reconèixer els efectes, mecanismes i manifestacions de la malaltia sobre l'estructura i funció del cos humà.

 

Competències específiques:>>Mòdul III: Formació clínica humana

  • CE3.26 : Saber hacer una anamnesis completa, centrada en el paciente y orientada a las diversas patologías, interpretando su significado.
  • CE3.27 : Saber hacer una exploración física por aparatos y sistemas, así como una exploración psicopatológica, interpretando su significado.
  • CE3.28 : Saber valorar les modificacions dels paràmetres clínics en les diferents edats.
  • CE3.30 : Dissenyar i aplicar un pla d'actuació, enfocat a les necessitats del pacient i l'entorn familiar i social, coherent amb els símptomes i signes del pacient.

 

Competències específiques:>>Mòdul IV: Procediments diagnòstics i terapèutics

  • CE4.01 : Valorar la relació risc/benefici dels procediments diagnòstics i terapèutics.
  • CE4.17 : Conèixer les indicacions principals de les tècniques electrofisiológicas (ECG, EEG, EMG i unes altres).
  • CE4.24 : Saber interpretar els resultats de les proves diagnòstiques del laboratori.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

Conèixer els conceptes bàsics de malaltia, entitat nosològica, síndrome clínica i les seues tècniques de reconeixement
Conèixer els fonaments del mètode clínic
Saber fer una anamnesi completa, centrada en el pacient i orientada a les diverses patologies, interpretant el seu significat
Saber fer una exploració física per aparells i sistemes
Realitzar un diagnòstic diferencial a partir dels problemes clínics del pacient
Reconèixer les pròpies limitacions i la necessitat de mantenir i actualitzar la competència professional, mitjançant l'adquisició de l'hàbit d'estudi de manera permanent i constant al llarg de la vida i l'aprenentatge autònom de nous coneixements i tècniques i a la motivació per la qualitat
Conèixer, utilitzar i gestionar correctament les fonts d'informació científica i les tecnologies de la comunicació i de la informació
Saber comunicar els coneixements adquirits de manera eficaç i correcta, de manera oral, escrita i en el seu cas gràfica - Conèixer la fisiopatologia dels òrgans i sistemes
Conèixer les grans síndromes clíniques
Reconèixer i diagnosticar les principals patologies de l'aparell digestiu
Reconèixer i diagnosticar les principals malalties hepàtica i de la via biliar
Reconèixer i diagnosticar les principals patologies de la sang i dels òrgans hematopoètics
Reconèixer i diagnosticar les grans síndromes renals i les principals patologies de les vies urinàries
Aprendre els valors de la bona pràctica clínica i el pacient com a centre de la professió mèdica
  • Conèixer els conceptes bàsics de malaltia, entitat nosològica, síndrome clínica i les seues tècniques de reconeixement
  • Conèixer els fonaments del mètode clínic
  • Saber fer una anamnesi completa, centrada en el pacient i orientada a les diverses patologies, interpretant el seu significat
  • Saber fer una exploració física per aparells i sistemes
  • Realitzar un diagnòstic diferencial a partir dels problemes clínics del pacient
  • Reconèixer les pròpies limitacions i la necessitat de mantenir i actualitzar la competència professional, mitjançant l'adquisició de l'hàbit d'estudi de manera permanent i constant al llarg de la vida i l'aprenentatge autònom de nous coneixements i tècniques i a la motivació per la qualitat
  • Conèixer, utilitzar i gestionar correctament les fonts d'informació científica i les tecnologies de la comunicació i de la informació
  • Saber comunicar els coneixements adquirits de manera eficaç i correcta, de manera oral, escrita i en el seu cas gràfica - Conèixer la fisiopatologia dels òrgans i sistemes
  • Conèixer les grans síndromes clíniques
  • Reconèixer i diagnosticar les principals patologies de l'aparell digestiu
  • Reconèixer i diagnosticar les principals malalties hepàtica i de la via biliar
  • Reconèixer i diagnosticar les principals patologies de la sang i dels òrgans hematopoètics
  • Reconèixer i diagnosticar les grans síndromes renals i les principals patologies de les vies urinàries
  • Aprendre els valors de la bona pràctica clínica i el pacient com a centre de la professió mèdica

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 27222
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: INF. COMUNITARIA, MED. PREV. I SALUT PUB
    Àrea: MEDICINA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix