Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Les pràctiques professionals en empreses o institucions constitueixen una activitat de naturalesa formativa realitzada per l'alumnat universitari i supervisada per la Facultat de Filosofia i Lletres l'objectiu de la qual és permetre aplicar i complementar els coneixements adquirits en la seva formació acadèmica, afavorint l'adquisició de competències que els preparin per a l'exercici d'activitats professionals, en facilitin l'ocupabilitat i en fomentin la capacitat d'utilitzar.


Podran realitzar-se en entitats col·laboradores que disposi la Facultat de Filosofia i Lletres o que presenti l'alumnat, com ara empreses, institucions i entitats públiques i privades a nivell nacional i internacional dedicades a l'activitat turística.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA1 : Comprendre i expressar-se en un idioma estranger en l'àmbit de la seua disciplina.
  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Competències en comunicació oral i escrita: ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
  • CGUA4 : Ser capaç de comprometre's èticament amb la sostenibilitat, els drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, així com els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Comprendre els principis del turisme, la seua dimensió espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica.
  • CE10 : Gestionar els recursos financers.
  • CE11 : Definir objectius, estratègies i polítiques comercials.
  • CE12 : Dirigir i gestionar (management) els diferents tipus d'organitzacions turístiques.
  • CE13 : Manejar tècniques de comunicació.
  • CE14 : Comprendre el marc legal que regula les activitats turístiques.
  • CE15 : Treballar en anglès com a llengua estrangera.
  • CE16 : Comunicar-se oralment i per escrit en una segona llengua estrangera.
  • CE17 : Comunicar-se oralment i per escrit en una tercera llengua estrangera.
  • CE18 : Identificar i gestionar espais i destinacions turístiques.
  • CE19 : Gestionar el territori turístic d'acord amb els principis de sostenibilitat.
  • CE2 : Analitzar la dimensió econòmica del turisme.
  • CE20 : Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit d'allotjament.
  • CE21 : Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit de la restauració.
  • CE22 : Coneixements a adquirir en l'àmbit dels procediments operatius de les empreses d'intermediació.
  • CE23 : Analitzar els impactes generats pel turisme.
  • CE24 : Analitzar i utilitzar les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en els diferents àmbits del sector turístic.
  • CE25 : Comprendre un pla públic i les oportunitats que se'n deriven per al sector privat.
  • CE26 : Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques.
  • CE27 : Comprendre el funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials en l'àmbit mundial.
  • CE29 : Treballar en mitjans socioculturals diferents.
  • CE3 : Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci.
  • CE30 : Conèixer les principals iniciatives de revaloració del patrimoni cultural.
  • CE31 : Comprendre les característiques de la gestió del patrimoni cultural.
  • CE32 : Detectar necessitats de planificació tècnica d'infraestructures i instal·lacions turístiques.
  • CE4 : Conèixer les principals estructures politicoadministratives turístiques.
  • CE5 : Convertir un problema empíric en un objecte d'investigació i elaborar conclusions.
  • CE6 : Tenir una marcada orientació de servei al client.
  • CE7 : Reconèixer els principals agents turístics.
  • CE8 : Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seua explotació.
  • CE9 : Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació econòmica patrimonial de les organitzacions turístiques.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Comprendre i expressar-se en un idioma estranger en el seu àmbit disciplinar.
  • Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials del País Valencià en el seu àmbit disciplinar.
  • Competències de compromís ètic.
  • Ser capaç de comprometre's èticament amb la sostenibilitat, els drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i amb els valors propis de la cultura de la pau i de valors democràtics.
  • Comprendre els principis del turisme, la seues dimensions espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica.
  • Analitzar la dimensió ecoòmica del turisme.
  • Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci.
  • Conèixer les principals estructures polítiques i administratives del turisme.
  • Convertir un problema empíric en un objecte de recerca i elaborar conclusions.
  • Tenir una marcada orientació de servei al client.
  • Reconèixer els principals agents turístics.
  • Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seua explotació.
  • Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació econòmica i patrimonial de les organitzacions turístiques.
  • Gestionar els recursos financers.
  • Definir objectius, estratègies i polítiques comercials.
  • Dirigir i gestionar (management) els tipus d'organitzacions turístiques.
  • Usar tècniques de comunicació.
  • Comprendre el marc legal que regula les activitats turístiques.
  • Treballar en anglès com a llengua estrangera.
  • Comunicar-se verbalment i per escrit en una segona llengua estrangera.
  • Comunicar-se verbalment i per escrit en una tercera llengua estrangera.
  • Identificar i gestionar espais i destinacions turístiques.
  • Gestionar el territori turístic d'acord amb els principis de sostenibilitat.
  • Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit de l'allotjament.
  • Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit de la restauració.
  • Coneixements que cal adquirir en l'àmbit dels procediments operatius de les empreses d'intermediació.
  • Analitzar els impactes generats pel turisme.
  • Analitzar i utilitzar les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en els diversos àmbits del sector turístic.
  • Comprendre un pla públic i les oportunitats que se'n deriven per al sector privat.
  • Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques.
  • Comprendre el funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials en l'àmbit mundial.
  • Conèixer els objectius, les estratègies i els instruments públics de la planificació.
  • Treballar en medis socioculturals diferents.
  • Conèixer les principals iniciatives de posada en valor del patrimoni cultural.
  • Comprendre les característiques de la gestió del patrimoni cultural.
  • Detectar necessitats de planificació tècnica d'infraestructures i instal·lacions turístiques.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

- Comprendre els principis del turisme: la dimensió espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica.

- Ser capaç dexpressar-se correctament en les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana i en altres llengües estrangeres adquirides.

- Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci a l'àmbit aplicat.

- Desenvolupar lorientació de servei al client en làmbit turístic aplicat.

- Reconéixer els principals agents turístics del mercat.

- Comprendre el marc legal que regula les activitats turístiques directament a l'àmbit aplicat.

- Identificar i gestionar espais i destinacions turístiques
- Conéixer el procediment operatiu dels àmbits de la restauració, l'allotjament i el sector turístic en general.

- Analitzar els impactes generats pel turisme al territori i societat.

 

 

Dades generals

Codi: 23598
Professor/a responsable:
Cabezón Fernández, María Jesús
Crèdits ECTS: 12,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 10,80

Departaments amb docència

  • Dep.: GEOGRAFIA HUMANA
    Àrea: GEOGRAFIA HUMANA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: ANAL.GEOGRAF. REGIONAL I GEOGRAF. FISICA
    Àrea: ANALISI GEOGRAFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,6

Estudis en què s'imparteix