Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2025-26
La asignatura Protocolo y Eventos en Instituciones y Empresas contribuye a reforzar las competencias específicas del grado en Publicidad y Relaciones Públicas vinculadas a la gestión de eventos en organizaciones como herramienta estratégica comunicativa y relacional. El objetivo fundamental es dotar al alumno de conocimientos y capacidades para que pueda llevar a cabo en un ámbito profesional la organización, ejecución y evaluación de eventos, cuidando especialmente su diseño, control de costes y protocolo.
La asignatura se centra en mostrar la gestión de los eventos desde su fase de planificación, pasando por el proceso de ejecución hasta la evaluación final. Para ello, se abordan aspectos fundamentales en la organización de eventos como las relaciones públicas y la comunicación; el protocolo como disciplina instrumental en la estructura y los objetivos de los eventos; la legislación y normativa sectorial que sirven como referentes en la planificación y el diseño de los actos y otras cuestiones que posibilitan una organización eficiente y una logística adecuada en la ejecución de eventos. También el análisis de diferentes estudios de caso complementa, con una visión integral, la gestión de eventos a través del protocolo aplicado a diferentes sectores.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
Competències generals:>>Instrumentals
- CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
- CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
- CG9 : Presa de decisions.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
- CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE12 : Capacitat per a l'organització, execució i avaluació d'esdeveniments, amb una cura especial en el disseny, control de costos i protocol.
- CE15 : Destreses per a reconèixer i utilitzar la terminologia professional bàsica.
- CE17 : Habilitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals.
- CE27 : Habilitat per a gestionar el temps, amb capacitat per a l'organització i temporalització de les tasques.
- CE45 : Capacitat per a entendre i interpretar l'entorn i adaptar-se al canvi.
- CE5 : Capacitat per a usar les eines de comunicació en mitjans convencionals i no convencionals.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la informació.
- Conèixer i identificar els perfils professionals del sector i les funcions que en defineixen l'exercici.
- Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
- Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
- Adquirir i posar en pràctica habilitats socials i comunicatives que afavorisquen la interacció.
- Aplicar processos de comunicació convencional (publicitaris i de relacions públiques) i no convencionals per a la difusió dels esdeveniments.
- Establir processos de producció informativa, a través dels mitjans de comunicació social, ajustats als objectius estratègics de les organitzacions públiques i privades.
- Establir un programa sistemàtic per a la gestió d'esdeveniments oficials, no oficials i mixtos.
- Establir la jerarquia personal, temporal i espacial a partir de l'estructura i seqüència definides.
- Dissenyar escenografies per al desenvolupament dels esdeveniments planificats per organitzacions públiques i privades.
- Conèixer i aplicar la legislació estatal i, si escau, de les comunitats autònomes que regula, entre altres aspectes, les precedències de les autoritats públiques, l'ús de símbols, banderes oficials i no oficials.
- Analitzar les normatives que regulen la gestió d'esdeveniments en l'àmbit de l'administració local.
- Reconèixer els usos, els costums i les tradicions que cal observar, juntament amb la normativa i legislació vigent, en la gestió d'esdeveniments.
- Identificar els principis bàsics i fonaments del protocol com a disciplina instrumental.
- Identificar els objectius estratègics dels esdeveniments dissenyats en les organitzacions públiques i privades.
- Integrar els objectius específics dels esdeveniments en la gestió comunicacional i de relacions públiques.
- Conèixer i aplicar eines de gestió de recursos (tècnics, humans, logístics).
- Conèixer i aplicar procediments d'assignació de tasques i planificació temporal d'activitats.
- Aplicar processos de comunicació convencional (publicitaris i de relacions públiques) i no convencionals per a la difusió dels esdeveniments.
- Establir processos de producció informativa, a través dels mitjans de comunicació social, ajustats als objectius estratègics de les organitzacions públiques i privades.
- Analitzar tendències i processos d'innovació en la gestió d'esdeveniments, incidint en el significat i transcendència pública.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26
Dades generals
Codi:
22548
Professor/a responsable:
Sala Díez, Inmaculada
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)