Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2025-26
Màrqueting de serveis és una assignatura optativa de 6 crèdits ECTS que s'imparteix en el quart curs del Grau en Màrqueting.
L'assignatura proporciona a l'alumnat els coneixements i capacitats bàsiques per a l'acompliment de l'activitat de màrqueting en empreses de serveis. En aquest sentit, es posa l'accent en el paper estratègic que té el màrqueting en empreses d'aquesta naturalesa, així com en els desafiaments que els models de negoci basats en serveis han d'identificar i afrontar en el segle XXI.
D'aquesta manera, l'assignatura aborda la transcendència dels serveis en l'economia mundial, els models de negoci basats en serveis, el disseny de serveis innovadors, el màrqueting mix dels serveis, la gestió de les relacions amb els clients i la gestió de la qualitat en organitzacions d'aquesta naturalesa. En fer-ho, s'atén diferents àmbits del màrqueting de serveis (com el màrqueting cultural i de l'oci, esportiu, turístic, sanitari, educatiu, financer, etc.) alhora que es presta especial atenció a l'entone digital i al rol del consumidor com co-creador de valor.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26
Competències transversals
- CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
- CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
- CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències Específiques
- CE22 : Comprendre els factors que intervenen en la presa de decisions de màrqueting en l'àmbit social, públic, digital, en els serveis i en la recerca de l'opinió pública.
- CE7 : Ser capaç d'aplicar els coneixements de màrqueting i les tècniques de recerca comercial, qualitatives o matemàtiques, estadístiques i economètriques, en la definició de solucions de negoci.
Competències bàsiques i generals:>>Generals
- CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
- CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Proporcionar els fonaments, les aplicacions bàsiques i els mètodes aplicats als serveis, que presideixen la disciplina del màrqueting.
- Conèixer les especificitats de l'aplicació dels instruments de màrqueting (producte intangible, preu, distribució i comunicació) en els serveis.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26
• Conéixer els fonaments, mètodes i aplicacions bàsiques que presideixen la disciplina del màrqueting aplicats als serveis.
• Conéixer les etapes del procés de disseny de nous serveis i els elements que intervenen en aquest procés.
• Conéixer les especificitats de l'aplicació dels instruments de màrqueting (producte intangible, preu, distribució i comunicació) en els serveis.
• Comprendre el valor de gestionar les relacions amb els clients en les empreses de serveis per a aconseguir objectius de negoci i de màrqueting.
• Comprendre la importància de gestionar la qualitat en les empreses de serveis per a aconseguir objectius de negoci i de màrqueting.
• Ser capaç d'elaborar una proposta per al llançament d'un servei de nova creació.
Dades generals
Codi:
21535
Professor/a responsable:
Martínez Navarro, Jesús
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
MÀRQUETING
Àrea: COMERCIALITZACIO I INVESTIGACIO DE MERCATS
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MÀRQUETING
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)