Competencies and objectives
Course context for academic year 2025-26
This is the first mathematics subject that students take in the degree. It is scheduled for the first term of the first year, making it an introductory subject, with basic content that provides a review and reinforcement of prior knowledge from high school. The first part is dedicated to linear algebra. The following parts are devoted to functions of one real variable (limits, continuity, derivatives, graphical representation, integration), sequences, and series.
Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2025-26
Transversal Competences
- CT1 : Leer y comunicarse en el ámbito profesional en un idioma extranjero, en especial en inglés.
- CT2 : Usar habitualmente las herramientas informáticas así como la tecnología de la información y las comunicaciones en todo su desempeño profesional.
- CT3 : Capacity for oral and written communication.
Competencias Básicas y Generales:>>Generales
- CG2 : Adquirir capacidad para el trabajo en equipo y su liderazgo y motivación durante el trabajo profesional en la dirección de marketing.
- CG3 : Adquirir la capacidad de aprendizaje que permita emprender estudios posteriores de marketing e investigación de mercados con un alto grado de autonomía.
- CG4 : Aplicar, al análisis de los problemas, criterios profesionales basados en el manejo de las estrategias empresariales y de marketing e investigación de mercados.
- CG5 : Ser capaz de tomar decisiones empresariales y en la dirección de marketing aplicando los conocimientos a la práctica, y haciéndolo desde una perspectiva interdisciplinar e integradora de conocimientos.
- CG6 : Ser capaz de derivar información relevante imposible de reconocer por no profesionales a partir de datos socioeconómicos.
- CG8 : Analizar los problemas, en el ámbito de los mercados y el marketing estratégico, con razonamiento crítico, sin prejuicios, con precisión y rigor.
- CG9 : Mostrar capacidad de síntesis en el análisis de los entornos económicos y empresariales y al emitir juicios basados en los datos obtenidos.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2025-26
Knowledge and mastery of the tools used in single-variable calculus and their interpretation in economic and business terms. Knowledge and mastery of the tools used in linear algebra and their interpretation in economic and business terms.
General
Code:
21500
Lecturer responsible:
López Cuñat, Javier Mateo
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,20
Practical credits:
1,20
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
FOUNDATIONS OF ECONOMIC ANALYSIS
Area: FOUNDATIONS OF ECONOMIC ANALYSIS
Theoretical credits: 1,2
Practical credits: 1,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN MARKETING
Course type: CORE (Year: 1)