Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2025-26
Aquesta és la primera assignatura de Matemàtiques que els estudiants tenen al grau. Està programada per al primer quadrimestre del primer any, de manera que es tracta d'una matèria inicial, amb continguts bàsics que suposen un repàs i reforç dels coneixements previs en batxillerat. El primer bloc està dedicat a l'àlgebra lineal. Els blocs següents estan dedicats a les funcions d'una variable real (límits, continuïtat, derivades, representació gràfica, integració), successions i sèries.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26
Competències transversals
- CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
- CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
- CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències bàsiques i generals:>>Generals
- CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
- CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
- CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
- CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
- CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
- CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
- CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Usar el llenguatge matemàtic en la representació i interpretació de models econòmics.
- Aprofitar el raonament lògic i abstracte de les matemàtiques per a aplicar-lo a situacions reals de l'entorn empresarial.
- Conèixer les eines matemàtiques bàsiques i l'ús que se'n fa en la resolució de problemes econòmics.
- Ser capaç d'utilitzar tècniques informàtiques per a resoldre problemes.
- Ser capaç d'accedir a la informació econòmica i empresarial oferida mitjançant models matemàtics.
- Ser capaç d'analitzar i resoldre problemes personalment i en grup.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26
Coneixement i ús de les eines pròpies del Càlcul en una variable i la seua interpretació en termes econòmics i empresarials. Coneixement i ús de les eines pròpies de l'Àlgebra Lineal i la seua interpretació en termes econòmics i empresarials.
Dades generals
Codi:
21500
Professor/a responsable:
López Cuñat, Javier Mateo
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
Àrea: FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MÀRQUETING
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)