Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2025-26
Aquesta assignatura té com a propòsit formar enginyers capaços de respondre a la demanda creixent de professionals especialitzats en la creació d'aplicacions web, tant per a Internet com per a entorns corporatius tancats com intranets i extranets. Per això, s'aborden els principis, les tècniques i les tecnologies actuals necessàries per al disseny i el desenvolupament d'aplicacions web robustes, accessibles, eficients i escalables.
L'objectiu principal és que l'estudiant adquireixi les competències necessàries per dissenyar i desenvolupar aplicacions web sota el model client-servidor, dominant tant els aspectes del frontend com del backend, en un entorn de desenvolupament modern i professional.
Aquesta assignatura s'imparteix sota un enfocament d'aprenentatge híbrid (blended learning), combinat amb la metodologia de classe invertida (flipped classroom), fet que permet una experiència d'aprenentatge més flexible i personalitzada. S'utilitzen recursos com a videotutorials organitzats en cursos en línia, i es defineixen dos nivells d'aprenentatge: un conjunt de competències bàsiques obligatòries per a tot l'alumnat, i un conjunt de competències opcionals orientades als que vulguin aprofundir aspectes específics de la matèria. Aquest model es reflecteix tant en la metodologia docent com en els criteris i els instruments d'avaluació.
Recomanacions prèvies:
Per a un seguiment adequat de l'assignatura i un aprofitament òptim dels continguts, es recomana que l'estudiant tingui un domini sòlid dels coneixements previs següents:
- Fonaments de programació.
- Programació orientada a objectes.
- Bases de dades relacionals i llenguatge SQL.
- Fonaments dHTML i CSS.
A més, es recomana haver aprovat prèviament l'assignatura Programació del client web (21025), ja que proporciona coneixements fonamentals que serviran de base per al desenvolupament d'aquesta assignatura.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques:>>específiques
- C14 : Dissenyar, implementar, integrar i implantar les eines, aplicacions i components necessaris per a l'emmagatzematge, processament, distribució i accés als sistemes d'informació basats en web.
- C25 : Dissenyar, produir i gestionar sistemes multilingües i multimodals de continguts multimèdia amb l'objectiu de garantir la seua internacionalització, localització, accessibilitat i usabilitat.
- C27 : Conèixer i aplicar els diferents models de desenvolupament en entorn web, així com les tecnologies usades en el desenvolupament d'aplicacions en aquest entorn i els dispositius en els quals poden ser executades.
- C5 : Programar aplicacions de forma robusta, correcta i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats aplicant els coneixements sobre procediments algorísmics bàsics i usant els tipus i estructures de dades més adequades.
- C7 : Seleccionar i utilitzar la plataforma de desenvolupament adequada per a programar conjunts heterogenis de dispositius, amb diferent maquinari, sistema operatiu, i diferents tipus d'interfícies d'entrada i eixida.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a concebre, redactar, organitzar, planificar, desenvolupar i signar projectes, en l'àmbit de l'enginyeria multimèdia, i per a concebre, desenvolupar o explotar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
- Capacitat per a definir, avaluar i seleccionar plataformes de maquinari i programari per a desenvolupar i executar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
- Capacitat per a concebre i desenvolupar sistemes, o arquitectures informàtiques, centralitzats o distribuïts integrant maquinari, programari i xarxes.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26
En acabar l'assignatura, l'estudiant serà capaç de:
- Analitzar els requisits funcionals i tècnics duna aplicació web, considerant el context dús i les necessitats de lusuari.
- Dissenyar larquitectura duna aplicació web seguint el model client-servidor.
- Desenvolupar aplicacions web completes, integrant tecnologies del costat del client i del servidor, així com bases de dades.
- Aplicar principis bàsics d'accessibilitat, usabilitat i seguretat en el disseny i el desenvolupament d'aplicacions web.
- Desplegar i publicar aplicacions web en entorns de producció utilitzant serveis d'allotjament.
- Avaluar i optimitzar el rendiment d'aplicacions web, aplicant-hi mètriques i eines d'anàlisi.
Dades generals
Codi:
21020
Professor/a responsable:
Luján Mora, Sergio
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
Llenguatges i Sistemes Informàtics
Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA MULTIMÈDIA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)