Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Junta de Centre.

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

L'assignatura “Integració en les Habilitats Comunicatives (Integrating Communication Skills)” resulta fonamental en la formació de les docents d'Educació perquè, d'una banda, abordarem temàtiques actuals, considerades essencials per a millorar el domini de la llengua anglesa, per un altre, s'afermaran coneixements de gramàtica, vocabulari i pronunciació al mateix temps que es milloren les competències de les quatre destreses (listening, reading, speaking i writing), essencials en els processos d'ensenyament-aprenentatge de la L2 i, en concret, de futurs docents d'Infantil i Primària.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ INFANTIL

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG5 : Habilitats en les relacions interpersonals. Mostrar empatia, sociabilitat i tacte en la comunicació amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis i als estereotips sexistes. Crear una atmosfera agradable i cooperativa. Transmetre benestar, seguretat, tranquil·litat i afecte en les relacions interpersonals.
  • CG9 : Capacitat comunicativa. Comprendre i expressar-se oralment i per escrit en les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i una llengua estrangera, amb incorporació de tots els elements visuals i auditius, disponibles i necessaris en cada cas, amb la finalitat de comunicar-se de manera eficaç i eficient en diferents entorns i per a diferents funcions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
  • CE14 : Reflexionar sobre les pràctiques de l'aula per a innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure-ho entre els docents i entre els xiquets.
  • CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
  • CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
  • CE4 : Fomentar la convivència dins i fora de l'aula d'educació infantil i abordar la resolució pacífica de conflictes.
  • CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.
  • CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.

 

Competències Mòdul optativitat:>>Menció en Llengua estrangera: Anglès

  • M.ING.01 : Conocer los principios y procesos básicos del aprendizaje del inglés en los distintos niveles del currículo.
  • M.ING.02 : Conocer el currículo escolar de inglés, desarrollar y evaluar sus contenidos mediante recursos didácticos apropiados y promover las competencias correspondientes entre los alumnos.
  • M.ING.03 : Reflexionar sobre la enseñanza del inglés en el aula para innovar y mejorar la práctica docente.
  • M.ING.05 : Ser capaz de ofrecer al alumnado modelos correctos de pronunciación, ritmo y entonación en inglés.

 

GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG5 : Treballar en equip, col·laborant i liderant quan siga necessari.
  • CG9 : Valorar l'impacte social i mediambiental d'actuacions en el seu àmbit.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Conèixer l'organització de les escoles d'educació primària i, si escau, els centres i aules de formació de persones adultes, i la diversitat d'actors i accions que implica el seu funcionament. Col·laborar amb els diferents sectors de la comunitat educativa i de l'entorn i treballar en equip amb els companys com a condició necessària per a millorar l'activitat professional, compartint coneixements i valorant experiències.
  • CE2 : Comprendre les característiques i condicions en les quals es produeix l'aprenentatge escolar i identificar com pot afectar el desenvolupament de l'alumnat i exercir la funció tutorial, orientant els alumnes i els pares del seu grup d'alumnes. Tot això buscant l'entesa i la cooperació amb les famílies, tenint en compte els diferents contextos familiars i estils de vida.
  • CE3 : Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les matèries del títol, utilitzant de forma integrada els coneixements disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu, mostrant la comprensió dels objectius d'aprenentatge de les àrees de coneixement que estableix el currículum d'educació primària.
  • CE4 : Motivar i potenciar el progrés escolar de l'alumnat en el marc d'una educació integral i promoure el seu aprenentatge autònom, partint dels objectius i continguts propis de cada nivell educatiu, amb expectatives positives del progrés de l'alumnat. Tot això renunciant als estereotips establits i externs a l'aprenentatge, i desenvolupant estratègies que eviten l'exclusió i la discriminació.
  • CE5 : Identificar i recolzar a l'alumnat amb el qual es treballa perquè no aconsegueix el seu potencial d'aprenentatge o té dificultats de comportament, emocionals o socials. També saber com sol·licitar assessorament als diferents serveis i especialistes per a atendre la diversitat de necessitats educatives especials.
  • CE7 : Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats i materials, incloent-hi els digitals, que permeten adaptar el currículum a la diversitat de l'alumnat i promoure la qualitat dels contextos en què es desenvolupa el procés educatiu, de manera que es garantisca el seu benestar.

 

Competències Mòdul optativitat:>>Menció en Llengua estrangera: Anglès

  • M.ING.01 : Conocer los principios y procesos básicos del aprendizaje del inglés en los distintos niveles del currículo.
  • M.ING.02 : Conocer el currículo escolar de inglés, desarrollar y evaluar sus contenidos mediante recursos didácticos apropiados y promover las competencias correspondientes entre los alumnos.
  • M.ING.03 : Reflexionar sobre la enseñanza del inglés en el aula para innovar y mejorar la práctica docente.
  • M.ING.05 : Ser capaz de ofrecer al alumnado modelos correctos de pronunciación, ritmo y entonación en inglés.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i aplicar les principals característiques dels mètodes (AICLE, Task- Based Laguage Teaching, etc) relacionats amb les destreses integrades, per a desenvolupar aspectes claus de l'ensenyament de la L2.
  • Conèixer el codi lingüístic de la LI i de les regles que regeixen el seu funcionament a través de tasques que permeten el desenvolupament de les destreses comunicatives de forma integrada.
  • Reconèixer i tenir en compte l'aprenentatge d'una llengua estrangera a través de la integració de les diferents destreses.
  • Distingir i utilitzar les tècniques d'ensenyament/aprenentatge amb les destreses integrades de la L2.
  • Ser capaç de dissenyar i organitzar activitats de parla anglesa relatives a la funció docent que incloguen les destreses del llenguatge kinestésico i no-verbal.
  • Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
  • Crear un clima en l'aula que facilite l'aprenentatge i la participació dels alumnes.
  • Conèixer les destreses de la llengua anglesa corresponents a nivell A1- C2 del Marc Comú Europeu de referència per a la llengua.
  • Dissenyar activitats basades en les destreses integrades en llengua anglesa.
  • Reforçar que la comprensió de les destreses i el coneixement obtingut a través de l'assignatura són les eines usades per a solucionar problemes, investigar, comunicar, etc.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius):

- Conéixer el codi lingüístic de la LI i de les regles que regixen el seu funcionament a través de tasques que permeten el desenvolupament de les destreses comunicatives de forma integrada.
- Reconéixer i tindre en compte l'aprenentatge d'una llengua estrangera a través de la integració de les diferents destreses.
- Distingir i utilitzar les tècniques d'ensenyament/aprenentatge amb les destreses integrades de la L2.
- Crear un clima a l'aula que facilite l'aprenentatge i la participació dels alumnes.
- Conéixer les destreses de la Llengua Anglesa corresponents a nivell B1- B2 del Marc Comú Europeu de referència per a la llengua.
- Ser capaç de dissenyar i organitzar activitats de parla anglesa relatives a la funció docent que incloguen les destreses del llenguatge *kinestésico i no-verbal.
- Dissenyar activitats basades en les destreses integrades en Llengua Anglesa.
- Reforçar que la comprensió de les destreses i el coneixement obtingut a través de l'assignatura són les ferramentes usades per a solucionar problemes, investigar, comunicar, etc.

 

Objectius específics per al curs 2025-26:


• Adoptar un enfocament comunicatiu per a l'ensenyament de l'idioma sempre orientat a les necessitats de l'alumnat.
• Proporcionar un enfocament integrat per a l'aprenentatge d'idiomes.
• Integrar les quatre habilitats lingüístiques principals (escoltar, llegir, parlar i escriure).
• Centrar-se en diverses habilitats per a l'ensenyament i l'aprenentatge de l'anglés.
• Interactuar de manera autèntica i significativa, exposant als estudiants a la riquesa i complexitat del llenguatge.
• Tractar el llenguatge com un mitjà d'interacció, més que com una matèria acadèmica.
• Motivar als estudiants a interactuar, en lloc de conéixer simplement l'idioma.
• Ensenyar diferents habilitats per a seguir el progrés de l'alumnat al mateix temps.
• Desenvolupar habilitats lingüístiques en profunditat, desenvolupar el pensament crític i preparar-se per a futurs estudis acadèmics

 

 

Dades generals

Codi: 17801
Professor/a responsable:
Balteiro Fernández, María Isabel
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix