Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

Dentro de la aplicacio¿n pra¿ctica de la materiade Te¿nicas de Oratoria y Te¿nicas de Interrogatorio de Testigos, se procurara¿ que el alumno, siendo actor de su propia educacio¿n, venza las dificultades de orden profesional y personal que pudieran tener, para exponer oralmente y ante el pu¿blico de sus iguales, argumentos juri¿dicos y te¿cnicos que consigan persuadir a quie¿n le escucha. Con un posterior ana¿lisis de todos los aspectos que desde el punto de vista del espectador se pudieran observar.


En orden al interrogatorio, el ana¿lisis con material de video-gra¿fico de las distintas estrategias que siguen profesionales, para obtener una determinada informacio¿n de la persona preguntada. Asi¿ como la anticipacio¿n de las posibles respuestas y sus consecuentes repregunta.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències generals

  • CG1 : Ser capaços d'obtenir i de seleccionar la informació i les fonts rellevants per a la resolució de problemes, l'elaboració d'estratègies d'actuació i l'assessorament a clients.
  • CG10 : Participar en debats i discussions, dirigir-los i coordinar-los i ser capaces de resumir-los i extraure d'ells les conclusions més rellevants i acceptades per la majoria.
  • CG2 : Elaborar i manejar els escrits, informes i procediments d'actuació més idonis per als problemes suscitats.
  • CG3 : Adquirir els instruments per a poder planificar, ordenar i canalitzar activitats de manera que s'eviten en la mesura del possible els imprevistos, es prevegen eventuals problemes i s'anticipen solucions.
  • CG4 : Contemplar en conjunt i tenir en compte els diferents aspectes i les implicacions en els diferents aspectes de les decisions i opcions adoptades, sabent triar o aconsellar les més convenients dins de l'ètica, la legalitat i els valors de la convivència social.
  • CG6 : Ser capaç de prendre decisions individuals i de participar activament en la presa de decisions col·lectives.
  • CG8 : Ser capaç de destriar la informació contradictòria i d'elaborar un judici crític sobre aquesta.
  • CG9 : Saber preparar i comunicar casos, problemes o situacions i de plantejar i defensar possibles solucions mitjançant diferents tècniques d'exposició -oral, escrita, presentacions, etc.-.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Posseir habilitats que permeten aplicar els coneixements especialitzats adquirits en la llicenciatura o el grau a l'exercici professional davant tribunals o autoritats públiques, així com en les funcions d'assessorament.
  • CE13 : Desenvolupar destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a la defensa dels drets de la clientela tenint en compte les exigències dels diferents àmbits de la pràctica professional.
  • CE19 : Saber exposar de manera oral i escrita fets, i extraure argumentalment conseqüències jurídiques, en atenció al context i al destinatari al qual vagen dirigides, d'acord si escau amb les modalitats pròpies de cada àmbit procedimental.
  • CE2 : Conèixer les tècniques dirigides a l'esbrinament i establiment dels fets en els diferents tipus de procediment, especialment la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

L'alumne haurà de ser capaç de dur a terme totes les actuacions precises per a determinar, obtenir i presentar en el moment processal oportú totes les proves documentals de caràcter públic o privat que fonamenten la pretensió.

Oferir als estudiants eines destinades a incrementar les seues capacitats argumentatives en sentit ampli: la capacitat d'analitzar i avaluar argumentacions i de generar discurs argumentatiu.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

El alumno debera¿ ser capaz de llevar a cabo un informe oral, con su introducción, desarrollo y conclusión o desenlace y formular un cuestionario en el que se pueda apreciar una estructura y objetivo, un árbol de decisión en función de las respuestas obtenidas y distinguir los distintos tipos que pudiera encontrar, así como sus formas de impugnación.

 

 

Dades generals

Codi: 12349
Professor/a responsable:
Rizo Gómez, Maria Belen
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: COL·LEGI OFICIAL PROVINCIAL D'ADVOCATS D'ALACANT
    Àrea: COL·LEGI OFICIAL PROVINCIAL D'ADVOCATS D'ALACANT
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix