Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2025-26
Bases para la formación en Educación Física y el deporte.
Teniendo en cuenta las continuas adecuaciones legislativas en educación, el futuro docente debe ser capaz de un autoaprendizaje que permita adaptarse a las nuevas necesidades educativas y legislativas.
El personal docente debe manejar normativa específica, y conocer los entresijos de un sistema de trabajo en el que la incorporación suele ser muy rápida.
La Universidad debe dar recursos y herramientas que faciliten la incorporación al entorno educativo y laboral docente.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i valorar els continguts que es cursen en l'ensenyament de l'Educació Física i Esportiva.
- Analitzar els contextos i situacions en què s'usen i apliquen els coneixements d'Educació Física i Esportiva.
- Conèixer i reflexionar sobre la percepció ciutadana i dels estudiants sobre determinats aspectes de l'educació física i l'esport.
- Valorar els contextos i situacions en què s'usen i s'apliquen els coneixements d'Educació Física i Esportiva en la secundària obligatòria i postobligatoria.
- Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i dels altres en educació física i esportiva.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26
• Integrar los diferentes saberes y competencias en el proceso de Enseñanza /Aprendizaje (E/A).
• Adecuar las situaciones de aprendizaje a la normativa vigente, de forma que se atienda las nuevas necesidades educativas y se cumpla con las funciones docentes vigentes.
• Aprender a transformar los currículos en Situaciones de Aprendizaje reales y aplicables.
• Conocer las herramientas inclusivas que permitan la atención individualizada y dar respuesta a las necesidades de nuestro alumnado.
• Integrar la inclusión en el área de Educación Física, como forma de organizar las clases y las programaciones.
• Conocer estrategias y técnicas de evaluación y entender la evaluación como un sistema de comprensión para el desarrollo humano
• Adquirir criterios de selección y elaboración de materiales educativos específicos.
• Fomentar un clima que facilite el aprendizaje y ponga en valor las aportaciones de los estudiantes.
Dades generals
Codi:
12024
Professor/a responsable:
Alfaro Mateu, Vicente
Crèdits ECTS:
9,00
Crèdits teòrics:
1,40
Crèdits pràctics:
2,20
Càrrega no presencial:
5,40
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDACTICA GENERAL I DIDACTIQUES ESPECIF.
Àrea: DIDACTICA DE L'EXPRESSIO CORPORAL
Crèdits teòrics: 1,4
Crèdits pràctics: 2,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)