Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
L'assignatura "Fonaments de la Psicologia Aplicada a l'Espai Construït" se centra en la intersecció entre la psicologia i l'arquitectura, explorant com els entorns construïts influeixen en el comportament humà i el benestar. Al llarg del curs, s'abordaran diversos conceptes clau que són essencials per entendre aquesta relació.
Primer, la Psicologia Ambiental examina com els diferents elements de l'entorn físic, com la llum, el color, l'espai i el disseny, poden afectar les nostres emocions, pensaments i comportaments. Els estudiants aprendran a identificar i analitzar aquests factors per dissenyar espais que promoguen el benestar i la productivitat.
En segon lloc, s'estudiaran els Biasos Cognitius, que són dreceres mentals que afecten la manera en què percebem i responem al nostre entorn. Comprendre aquests biasos és crucial per dissenyar espais que mitiguen els seus efectes negatius i potencien decisions i comportaments positius.
A més, s'exploraran els Perfils de Persones, que ajuden a entendre com diferents grups d'individus interactuen amb el seu entorn. Aquest coneixement és fonamental per crear espais inclusius que satisfacen les necessitats de diverses poblacions, incloent xiquets, adults, majors i persones amb discapacitats.
Finalment, s'analitzaran les Motivacions Personals en Diferents Etapes de la Vida, proporcionant una visió de com les necessitats i desitjos canvien al llarg del cicle vital. Això permetrà als estudiants dissenyar espais que recolzen el desenvolupament i el benestar en totes les etapes de la vida.
A través d'aquesta assignatura, els estudiants adquiriran una comprensió profunda de com aplicar els principis de la psicologia per millorar la qualitat dels espais construïts, creant entorns que no només siguen funcionals, sinó també enriquidors i saludables per als seus ocupants.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Habilitats/Destreses
- HD1 : Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
Coneiximents/Continguts
- CON1 : Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
- CON14 : Identificar las aportaciones que la psicología ambiental hace en el ámbito de la arquitectura y del diseño
- CON2 : Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
- CON3 : Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones ¿y los conocimientos y razones últimas que las sustentan¿ a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
- CON4 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
- Entendre la Influència de l'Entorn en el Comportament Humà
- Identificar i Analitzar Factors Psicològics en el Disseny
- Dissenyar Espais que Promoguen el Benestar
- Adaptar Espais a les Necessitats de Diferents Poblacions
Dades generals
Codi:
79494
Professor/a responsable:
Navarro Soria, Ignacio
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
1,00
Crèdits pràctics:
0,20
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
PSICOLOGIA DE LA SALUT
Àrea: PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DE L'EDUCACIO
Crèdits teòrics: 1
Crèdits pràctics: 0,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN NEUROARQUITECTURA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)