Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
L'assignatura té com a objecte aprofundir en els fonaments bàsics i avançats de la fotogrametria digital, en el seu ús com a eina per a la documentació del patrimoni, moble i immoble. El programari usat al llarg de l'assignatura serà Reality Capture, establint així un flux de treball que permet portar els models obtinguts a uns altres softwares vistos durant el pla docent, com Unreal Engine.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
MÁSTER EN PATRIMONI VIRTUAL
Competències específiques (CE)
- CE5 : Obtenir nocions sobre l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies.
- CE6 : Aprendre fonaments generals d'història dels materials i tècniques de construcció útils de cara a projectes de virtualització del patrimoni.
- CE7 : Ser capaç de dur a terme la documentació tridimensional del patrimoni cultural moble i immoble a través de la utilització de dues tècniques específiques: fotogrametria digital i escàner 3D.
- CE8 : Saber dissenyar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
Competències generals
- CG1 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
- CG2 : Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- CG3 : Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- CG4 : Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
- CG5 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS Al PATRIMONI
Competències específiques (CE)
- CE5 : Obtenir nocions sobre l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies
- CE6 : Aprendre fonaments generals d'història dels materials i tècniques de construcció útils de cara a projectes de virtualització del patrimoni.
- CE7 : Ser capaç de dur a terme la documentació tridimensional del patrimoni cultural moble i immoble a través de la utilització de dues tècniques específiques: fotogrametria digital i escàner 3D.
- CE8 : Saber dissenyar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
Competències generals
- CG1 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
- CG2 : Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- CG3 : Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- CG4 : Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
- CG5 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN PATRIMONI VIRTUAL
Habilitats/Destreses
- HD1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- HD2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- HD3 : Comprendre la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
- HD4 : Aplicar nocions avançades per a la documentació tridimensional del patrimoni cultural moble i immoble a través de la realització de dues tècniques específiques: fotogrametria digital i escàner 3D
- HD5 : Aplicar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
Coneiximents/Continguts
- CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
- CON2 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
- CON3 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
- CON7 : Conèixer l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies.
- CON8 : Conèixer i Aplicar fonaments generals d'història dels materials i tècniques de construcció útils de cara a projectes de virtualització del patrimoni.
Capacitats/Competències
- C1 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- C2 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- C3 : Aplicar nocions de direcció, coordinació, realització i participació en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- C4 : Aplicar les nocions avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS AL PATRIMONIO
Habilitats/Destreses
- HD1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- HD2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- HD3 : Comprendre la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
- HD4 : Aplicar nocions avançades per a la documentació tridimensional del patrimoni cultural moble i immoble a través de la realització de dues tècniques específiques: fotogrametria digital i escàner 3D
- HD5 : Aplicar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
Coneiximents/Continguts
- CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
- CON2 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
- CON3 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
- CON7 : Conèixer l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies.
- CON8 : Conèixer i Aplicar fonaments generals d'història dels materials i tècniques de construcció útils de cara a projectes de virtualització del patrimoni.
Capacitats/Competències
- C1 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- C2 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- C3 : Aplicar nocions de direcció, coordinació, realització i participació en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- C4 : Aplicar les nocions avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
-Comprendre el funcionament de la fotogrametria digital
-Análsis de la cambra fotografíca
-Il·luminació i color
-Descàrrega i instal·lació de Reality Capture
-Creació del model fotogramètric
-Obtenció de resultats
-Exportació
Dades generals
Codi:
79400
Professor/a responsable:
Molina Vidal, Jaime
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,00
Crèdits pràctics:
0,80
Càrrega no presencial:
4,20
Departaments amb docència
-
Dep.:
PREHIST.,ARQ.,HªANTIGA,FIL.GR.I FIL.LLA.
Àrea: HISTORIA ANTIGA
Crèdits teòrics: 1
Crèdits pràctics: 0,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÁSTER EN PATRIMONI VIRTUAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
-
ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS AL PATRIMONIO
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
-
ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS Al PATRIMONI
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
-
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN PATRIMONI VIRTUAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)