Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

Para facilitar el aprendizaje y la adquisición de las competencias previstas en el título, esta asignatura se imparte de forma simultánea con las asignaturas “Gastronomía, patrimonio cultural y turismo", "Caracterización e impactos del turismo gastronómico" y “Productos turísticos locales vinculados a la gastronomía y la producción agroalimentaria” y con carácter previo a la asignatura “Planificación del turismo gastronómico sostenible y desarrollo local”.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

EXPERTO/A EN TURISMO GASTRONÓMICO SOSTENIBLE Y DESARROLLO LOCAL

 

General Competences

  • CG1 : Capacity for organisation and planning.
  • CG2 : Capacidad para la gestión, análisis y síntesis de la información.
  • CG3 : Capacity for self-learning and adapting to new situations.
  • CG4 : Capacity to put one's knowledge into practice.
  • CG5 : Systematic care and accuracy when working.
  • CG6 : Capacidad para de comunicarse de forma oral o por escrito de manera clara y adecuada al contexto.
  • CG7 : Compromiso ético con la sostenibilidad.

 

Specific Competences

  • CE10 : Conocer los aspectos básicos vinculados a la comercialización del turismo gastronómico.
  • CE8 : Conocer las características y expectativas del turista gastronómico.
  • CE9 : Capacidad para colaborar en el diseño de productos turísticos locales vinculados a la gastronomía.

 

EXPERTO/A EN TURISMO GASTRONÓMICO SOSTENIBLE Y DESARROLLO LOCAL

 

Skills/Skills

  • HD1 : That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ¿¿study
  • HD2 : That students are able to integrate knowledge and face the complexity of formulating judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
  • HD3 : That students know how to communicate their conclusions ¿and the ultimate knowledge and reasons that support them¿ to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way.
  • HD4 : That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.
  • HD5 : Planificar y organizar el trabajo para ganar en eficacia y eficiencia.
  • HD6 : Gestionar, analizar y sintetizar información disponible procedente de múltiples fuentes.
  • HD7 : Mostrar una actitud sistemática de cuidado y precisión en el trabajo.
  • HD8 : Manifestar en todo momento un compromiso ético con la sostenibilidad.

 

Conocimientos/Contenidos

  • CON1 : Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
  • CON5 : Conocer las características y expectativas del turista gastronómico.
  • CON6 : Conocer los aspectos básicos vinculados a la comercialización del turismo gastronómico.

 

Skills/Competences

  • C5 : Colaborar en el diseño de productos turísticos locales vinculados a la gastronomía.

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

No data

 

 

General

Code: 79377
Lecturer responsible:
Parreño Selva, Josefa
Credits ECTS: 2,00
Theoretical credits: 0,50
Practical credits: 0,30
Distance-base hours: 1,20

Departments involved

  • Dept: MARKETING
    Area: MARKETING AND MARKET RESEARCH
    Theoretical credits: 0,5
    Practical credits: 0,3
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught