Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

De la importancia y de la necesidad imperiosa de realizar una adecuada gestión de los residuos sólidos que se generan, en el propio preámbulo de la ley 22/2011 de residuos y suelos contaminados, se indica que “por su envergadura como por su repercusión directa en la sostenibilidad del modelo económico europeo, el Sexto Programa de Acción Comunitario en Materia de Medio Ambiente exhortaba a la revisión de la legislación sobre residuos, a la distinción clara entre residuos y no residuos, y al desarrollo de medidas relativas a la prevención y gestión de residuos, incluido el establecimiento de objetivos”. En este sentido, la profunda transformación en la forma de vida de las sociedades más industrializadas, en el último siglo, ha favorecido la generación de más y mayor tipo de residuos, hecho, entre otros, que nos obliga a plantearnos el modo en cómo no generarlos y la gestión óptima de los mismos. La estrategia de la Economía Circular trata, en esta línea, de favorecer la sostenibilidad, planteando la necesidad de hacer un estudio de los materiales que se emplean en la manufacturación de los bienes de consumo, para que estén el mayor tiempo posible en uso y generen la menor cantidad de residuos.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

MÀSTER EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç d'adquirir destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • CG2 : Ser capaç de realitzar anàlisis crítiques i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • CG4 : Saber integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental
  • CG5 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CG8 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Competències Específiques

  • CE17 : Comprendre els diferents tractaments de residus
  • CE3 : Conèixer les tecnologies específiques en l'acompliment de la gestió ambiental
  • CE6 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CE7 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD2 : Desenvolupar destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • HD3 : Analitzar críticament i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • HD4 : Interpretar i integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON10 : Conèixer les tecnologies específiques en l'acompliment de la gestió ambiental
  • CON13 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CON14 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient
  • CON2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CON21 : Comprendre els diferents tractaments de residus
  • CON4 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CON7 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

Analizar las posibilidades de actuación ante los residuos generados,  en función del uso que se le da al producto que posteriormente genera el residuo y de las características de éste, actuación que debe tener la mínima repercusión sobre el medio ambiente, dado que afecta a aspectos tales como recursos naturales, calidad de los vectores ambientales, mantenimiento y preservación de ecosistemas naturales, agrosistemas, entre otros, y naturalmente la salud humana; todo ello considerando la jerarquía en cuanto a la prevención y gestión de los residuos, resultando la mejor opción la “prevención” y la menos deseable su deposición en “vertedero”.

 

 

Dades generals

Codi: 79099
Professor/a responsable:
MOLINA GIMENEZ, ANDRES
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 1,20

Departaments amb docència

  • Dep.: ESTUDIS JURIDICS DE L'ESTAT
    Àrea: DRET ADMINISTRATIU
    Crèdits teòrics: 0,16
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: ENGINYERIA QUIMICA
    Àrea: ENGINYERIA QUIMICA
    Crèdits teòrics: 0,24
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix