Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

Se define como ruido ambiental aquel sonido no deseado que puede perturbar el descanso y la convivencia. El ruido en general puede traer consigo efectos adversos tanto auditivos (pérdida de la capacidad auditiva) como no auditivos (no relacionados con la audición, tales como cansancio, insomnio, enfermedades cardiovasculares, aumento de secreciones hormonales, trastornos del sistema inmune responsable de la respuesta a las infecciones y a los tumores, trastornos psicofísicos, etc.). Así, es preciso conocer los fundamentos de este tipo de contaminación y actuar para minimizar sus efectos adversos.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

MÀSTER EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç d'adquirir destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • CG2 : Ser capaç de realitzar anàlisis crítiques i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • CG4 : Saber integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental
  • CG5 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CG8 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Competències Específiques

  • CE15 : Saber identificar les aplicacions industrials i mediambientals de l'enginyeria acústica
  • CE2 : Ser capaç d'avaluar la problemàtica sectorial de la gestió ambiental
  • CE6 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CE7 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD2 : Desenvolupar destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • HD3 : Analitzar críticament i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • HD4 : Interpretar i integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON13 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CON14 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient
  • CON19 : Saber identificar les aplicacions industrials i mediambientals de l'enginyeria acústica
  • CON2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CON4 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CON7 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C4 : Ser capaç d'avaluar la problemàtica sectorial de la gestió ambiental

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

Conocer los fundamentos de la contaminación acústica y su marco legislativo, así como su caracterización para establecer planes de acción a partir de los cuales poder establecer medidas correctoras y de control del ruido ambiental.

 

 

Dades generals

Codi: 79094
Professor/a responsable:
Melgarejo Moreno, Joaquín
Crèdits ECTS: 1,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 0,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ANALISI ECONOMICA APLICADA
    Àrea: HISTORIA I INSTITUCIONS ECONOMIQUES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: FISICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA
    Àrea: FISICA APLICADA
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.

Estudis en què s'imparteix