Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

La prevención de los daños al medio ambiente exige conocer los efectos que pueden tener las actividades humanas a fin de poder evitar, o paliar al menos, sus efectos negativos. Por ello, una de las técnicas de protección ambiental que ha adquirido un mayor arraigo en todos los países industrializados consiste en la evaluación o análisis previo de los efectos ambientales en determinadas actuaciones, públicas o privadas, potencialmente dañinas del entorno antes de que se lleven a cabo, con el fin de adoptar las decisiones o de introducir las medidas que permitan optimizar dichas actuaciones desde la perspectiva del logro de un desarrollo sostenible. La evaluación de impacto ambiental (EIA) de proyectos es, de este modo, estudio y sistema técnico y abierto de participación pública, cuyo objeto es que se tomen en consideración todos los aspectos relativos a la protección del medio ambiente antes de que se autoricen los proyectos.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

MÀSTER EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç d'adquirir destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • CG2 : Ser capaç de realitzar anàlisis crítiques i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • CG3 : Conèixer els fonaments jurídics i econòmics de les polítiques públiques en gestió ambiental
  • CG5 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CG7 : Comprendre el maneig de les eines per a l'avaluació ambiental i la gestió territorial

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conèixer els aspectes fonamentals del dret ambiental a la solució de problemes pràctics
  • CE4 : Comprendre el funcionament dels mecanismes econòmics de les polítiques públiques en gestió ambiental
  • CE7 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD2 : Desenvolupar destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • HD3 : Analitzar críticament i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON11 : Comprendre el funcionament dels mecanismes econòmics de les polítiques públiques en gestió ambiental
  • CON14 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient
  • CON2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CON3 : Conèixer els fonaments jurídics i econòmics de les polítiques públiques en gestió ambiental
  • CON4 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CON6 : Comprendre el maneig de les eines per a l'avaluació ambiental i la gestió territorial
  • CON9 : Conèixer els aspectes fonamentals del dret ambiental a la solució de problemes pràctics

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

Profundizar en la evaluación de impacto ambiental analizando la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, (LEA) y la Ley 2/1989, de 3 de marzo, de estudios de impacto ambiental de la Comunidad Valenciana y el Decreto 162/1990, de 15 de octubre, que contiene el Reglamento de desarrollo de la Ley 2/1989.

 

 

Dades generals

Codi: 79088
Professor/a responsable:
MOLINA GIMENEZ, ANDRES
Crèdits ECTS: 1,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 0,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ESTUDIS JURIDICS DE L'ESTAT
    Àrea: DRET ADMINISTRATIU
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix